Dugaan Hamil.....

Assalamualaikum... Selamat Pagi

Tujuan saya coret dugaan-dugaan hamil ni bukan tujuan nak bagitahu saya ni selalu tak sihat tapi nak kongsi pengalaman... Setiap anak yang kita kandung tak semestinya sama malah berbeza dan dugaan mengandung buat kali ke dua lain dugaannya....

Dugaan hamil datang lagi semalam..... Lepas asar badan letih lepas seharian dekat Seremban... Saya cuti semalam ada urusan perlu dikerjakan.... Saya tertido sekejap lepas asar.... Lepas tu terjaga sebab rasa sakit perut yang amat sangat, memulas-mulas, tangkap pinggang, perut rasa tegang sangat-sangat, badan dah berpeluh-peluh menahan sakit... Saya ingat nak membuang ke apa so gi toilet buang apa yang patut tapi lepas tu makin teruk sakitnya lebih-lebih lagi pingggang sampai ke atas.... Masa tu perut rasa nak meletup... Cakap dengan husband... Saya syak gastrik, husband gelak, dia cakap pagi makan, tengahari makan sampai ke malam terasa kenyang lagi.... Serius memang tengah kenyang lagi time sakit tu... Mungkin ada yang tersalah makan....

Maghrib pergi klinik... Dengan perut memulas... Sampai yang jaga kaunter pun notice muka berkerut-kerut.... Dia tanya la kenapa terus cerita sakit apa semua... Dia suruh tunggu kejap sebab Doktor takde dan doktor yang datang tu Doktor lelaki... Register semua dan tunggu doktor.. Elok je Doktor masuk dalam klinik hilang terus sakit perut memulas tu... Hampeh gas betul... Masuk jumpa doktor semua memang dia kata gastrik.... Dia tulis nama ubat dekat buku Pink dan dia suruh saya makan ubat tu... Lepas jumpa Doktor perut memulas balik... Masa tunggu nak dapat ubat dah tak senang duduk dah... Badan start berpeluh balik.... Sakit yang teramat sangat....

Balik rumah umi makan ubat terus muntah-muntah... Keluarkan makanan tengahari lepas tu terbaring... Umi bagi air zamzam... Dia pesan baca al-fatihah dekat ayat ke 4 al-fatihah baca 3kali niat sembuhkan penyakit dan baca sampai habis... Selawat 3x then minum air zamzam... Lepas minum air zamzam tu rasa lega sikit... Tekak tak mual.... Husband tengok saya dah ok sikit baru dia ajak balik rumah kitaorang..... Balik terus tidur, tengah malam Rizqin pula terjaga sebab sakit kaki, dari dekat rumah umi lagi dia macam tu... Tak tahu apa punca dia sakit kaki tu.... Dua kali terjaga rasanya semalam....

Dugaan mengandung kali ni memang sangat-sangat berbeza.... Takpela... Harap baby kat dalam sihat dan baik-baik saja.... Nanti baby keluar pun dia baik je ye....

Apa-apa pun doakan saya ye....

Wassalam

Comments

Popular Posts