Kelab Blogger Ben Ashaari

My Lovely Friends

27 March 2009

Alhamdulillah...selesai sudah

Salam...

Alhamdulillah selesai sudah majlis pernikahan aku bersama insan tersayang KHAIRIL NIZAM BIN OTHMAN...1 nama yg akan kekal hingga akhir hayat aku...InsyaALLAH...semoga jodoh aku bersama dia sampai di syurga sana....amin....

14/3/2009 - Sabtu -
Bagaikan sekelip mata je dengan sekali lafaz sahaja aku selamat menjadi isteri...walaupun mengambil masa yg agak lama masa malam nikah tu tapi selesai dengan mudah...majlis selesai dengan Maulud Nabi dan makan malam sekali...makan malam pada lewat malam...hehehe...ye la majlis akad nikah tu pon start kul 10 lebih...

15/3/2009 - Ahad -
Majlis Walimah diadakan di kampung Umi...agak penat gak la...dengan sesi fotograf..nasib baik di pertengahan sesi tu ada makan2...sempat la aku melantak dulu baru sambung bergambar kalau tak mau aku kebuluran kat situ..bila dah selesai panas n bahang menguasai diri terus aku salin baju pakai baju t-shirt...bila dah kuar kene marah sebab selekeh gile..tapi aku wat tak heran...org tanya aku "mana pengantin" aku ckp tak tau la gi mana...muahahahahahaha...bila aku ckp aku pengantin diaorg pandang aku lain macam...huh...gasak la...aku bukan jenis melawa pon...kan...hehehehehehe

16/3/2009 - Isnin -
Aku bangun lmbt ngan abg sebab badan penat semalam...pukul 9.30 baru menampakkan diri..lepas sarapan semua ktorg membasuh segala periuk belanga yg ada..huuhuhu...bertambah penat..petang g umah tok su yah, toksu hussin & maklong...balik umah balik dlm kul 11 malam..terus tido je pas solat...

17/3/2009 - Selasa -
Bangun g simpan duit mas kawen n beli barang kemas (rantai & loket) sebagai kenangan (umi kata la)...pastu terus gi kampung abah lak...kat sana gi umah mek n umah kak ila...pastu terus blk umah...malam lak gi umah ayah long...n gi wakaf che yeh...kat situ aku beli baju kelawar n tudung...balik dalam kul 1 pagi...tak cukup tido lagi...haiya....

18/3/2009 - Rabu -
Bangun subuh terus g beli sarapan..lepas sarapan siap2 nak balik umah opah lak..hari tu gi umah cik mah beli kain utk mak n ayah kat kedah...untuk majlis menghantar menantu...lepas tu terus blk umah opah n abang siap2 nak blk kedah dah dgn afiq n amin...lepas abang balik aku apa lagi memulakan langkah utk tido sepuas-puasnya....abang sampai kedah dalam pukul 1 lebih

19/3/2009 - Khamis -
Aku mula mengemas barang-barang aku...segala cadar,langsir, tirai semua aku siapkan..esok nak ke kedah lak...rasa lembik n tak larat sgt2...hampir siap aku baring n terlelap terus...seronok aku tido...hehehe...abang dah sebok so tak leh nak layan aku sgt...dan utk mengisi masa lapang baik aku tido dari kaco abg...nnti dia tak layan aku lak yg terasa hati...hehehehe

20/3/2009 - Jumaat -
Memulakan perjalanan dalam pukul 10pagi...sebenarnya agak geram gak wat konvoi beramai-ramai nih...ikut kepala masing2 jer...geram betul aku..tapi lepas tu ok la n nak dekat sampai lagi ok..cuma tersesat jalan bila nak gi umah abang...terpaksa la abang amik ktorg gi motel dulu..pastu mlm abang wat majlis khatam al-Qur'an...selesai majlis dalam kul 12tgh mlm...sampai motel bunyi bising dari kedai bawah dengan keadaan memekak sbb ada karaoke kat bwh motel ni...pukul 2pg br diam n baru la aku leh tido...

21/3/2009 - Sabtu -
Bangun subuh aku tido balik...dalam pukul 9 baru bgn siap2 sebab nnti kawan abg n adik2 aku akan amik aku gi kedai make-up...dalm kul 11 abang g kedai tu gak n tukar baju kat situ gak...kul 12 siap n kuar kedai...rasa malu lak kuar kedai dlm keadaan macam tu...abang hantar aku gi umah sedara dia n aku tunggu family aku kat sana je terus...umi sampai dalam pukul 1...n majlis bermula dalam pukul 1.15pm...opah tak kenal aku sbb make-up dia agak tebal n ada yg bgth aku muka macam anak patung da...huhuhu...tapi bila tgk gmbr aku tu mcm tak lawa je sebab aku lupa nak bawak anak tudung yg keras tu...tudung aku tak berapa nak bentuk sgt la pastu nmpk anak tudung...huhuhu....

22/3/2009 - Ahad -
Takde gi mana...byk duk umah...tak tau nak watpe...tgk je la abang duk buang segala khemah2 yg ada...pastu aku tlg wat air utk tetamu...hehehe...tu je la...hari kedua duk umah mak, aku kene kene tido umah kak bah sebab umah baru abang ni takde letrik lagi n segala wayar sambung letrik dari umah sebelah pon org khemah dah amik...umah lama abang lak takde bilik...so tido la umah sedara abang ni...kiranya aku takde la kekok sgt sebab dah kenal...tapi best tido umah diaorg

23/3/2009 - Isnin -
Bangun lambat gile hari ni...9.30 br bgn...ngantuk sey...tak cukup rehat...lepas siap semua aku gi umah sedara mara abang...sampai la ke tgh mlm...kul 12 lebih sampai umah kak bah...hehehe...sian dia kene jaga pintu umah....

24/3/2009 - Selasa -
Hari last aku bercuti...aku siapkan segala keperluan utk balik ke nilai, lepas sarapan aku gosok baju, mandi dan masukkan barang dlm kete...dlm kul 2 baru gerak balik tapi kena singgah Sungai Petani dulu gi umah maksu...dah sampai sana dlm pukul 4.30 ptg...mkn2 dalam kul 6.00ptg kami memulakan perjalanan...nak masuk ipoh ada 1 kemalangan jalan raya dimana sebuah kenderaan terbakar di kiri jalan...nak lalu takut kereta tu meletup...so benti di tepi jalan...beberapa minit kemudian mmg ada letupan berlaku...3kali letupan...cuba bayangkan...aku tak tau samada mangsa dah berjaya diselamatkan atau tidak...kami sampai rumah dalam pukul 12tgh mlm...

25/3/2009 - Rabu -
Aku bgn n siap2 gi kerja..abang lak bgn n siap2 gi hantar aku sebab dia mula kerja esoknya..balik kerja kami keluar beli barang...aku sampai umah masak ikan patin masak tempoyak...n ada mesyuarat untuk kenduri aku nie...habih dalam kul 11 mlm...

26/3/2009 - Khamis -
Hari ni aku sama-sama gi kerja ngan abg...dia drive...hehehehe....penat tak hilang lagi...hari ni aku nak gi kelas tapi tak jadi bila pk byk lagi benda yg tak siap utk majlis aku nih...aku wat keputusan utk gi umah Ainul amik cup cake..pastu gi beli bekas utk cup cake n dadih/jelly...pastu aku gi klinik sbb asyik sakit perut je...pastu kaki aku terseliuh lak...mgkn sbb dulu kaki ni pernah jatuh tu yg tetiba dtg sakit balik...mcm mn ni...esok ada kenduri kat umah lak tu...huhuhuhuh

Alhamdulillah kehidupan rumahtangga wat masa sekarang ni berjalan dgn lancar...bg aku agak mudah gak la sebab abang tak byk songeh...cuma masa hari pertama aku di rumah dia tu je buat aku kekok dan terasa asing...ye la tak biasa lagi...masuk hari ke 2,3 & 4 aku mula biasa...Alhamdulillah family dia ramah...sedara mara dia pon sama...kuat mengusik tapi aku wat tak faham je...ekekekeke...

k la tu je nak cerita...insyaALLAH bila senang aku akan upload gambar nikah kat blog nih..

2 comments:

  1. woi...aku suka cerita ko yg 15/3/09 tuh...giler laaa....

    ReplyDelete
  2. nad n nizam, selamat pengantin baru..semoga jodoh berkekalan hingga ke akhir hayat...

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya