26 May 2010

Kejadian Hari Ini

Salam...

Meh sini mau kasi cerita...sambil2 wat assignment tulis la sikit kejadian hari ni...pagi tadi patutnye cuti sbb nak sattlekan byk hal2 assignment..sekali bgn pagi buang air...tgk air kencing kotor sgt2...terus bgth umi n abg..umi suruh pi klinik...sebelum gi klinik teman suami sarapan..pastu hantar umi gi sekolah n terus gi klinik kerajaan...

Gi klinik terus amik ujian air kencing...lepas tu tunggu doktor panggil..lama betul tunggu sampai sejam lebih...pastu doktor ckp tekanan darah 100/60...air dlm badan pon takde...sebenarnye aku kuat minum air...tapi disebabkan byk kuar dari simpan tu yg jadi mcm ni...

Masa masuk air tu terasa sakitnye..lepas sejam setengah tunggu suami gi klinik beli mknn dan air sbb aku dah dahaga sgt...lepas je minum nak terbuang pulak...hehehe...pastu habis dlm kul 12..seksa tul..takde org...boring gile...

Dapat la mc 1hari..tapi lepas cabut tu mmg terasa badan lembik...pening...lepas balik aku tido jap..pastu bgn mkn nasi..tido balik..n bgn solat....pastu br la nak mula buat assignment yg berlungguk2 ni...huhuhuhuhu...

k la tu je....

wassalam...

12 May 2010

Lunch at Old Town White Coffee at CPI,KLIA

Salam...

Bosannye...mata asyik ngantuk je...klu di biarkan mau mata ni terkatup..mau badan aku lemau semacam..pastu mau la aku jadi pemalas yg amat sgt...hahahahaha

sementara nak tunggu mata ni segar balik tulis le blog nih sikit...dah byk hari tak tulis pape...ye la sebok je memanjangkan...

semalam tengahari tak lunch ngan suami sebab ada jemputan dari OTK utk lunch kat sana..so semua commercial staff amc pergi ke sana...aku pon tak terkecuali la..sbb tak pernah pergi sebelum ni...ni kira 1st la gi OTK..

aku order black current yugort smotiest + mee curry + telur separuh masak...yg aku suka ialah air dia..sbb dia masam2 manis...mee curry biasa sahaja..mcm mee curry tmpt2 lain la n telur separuh masak sedap sebenarnya tapi sebab terletak kicap byk so jadi la masin jadi la tak berapa nak sedap...

ni ada gmbr aku selitkan sekali..sebenarnye byk lagi gmbr tapi aku amin yg ada gambar aku je le..hehehehe...




yg baju merah tu cik nah..blezer hitam tu kak dewina...bj biru kak ida...aku n
lelaki tunggal ada kat situ en.iskandar...

kitaorg balik ofis dalam pukul 2 lebih...sepanjang nak tunggu balik tu aku mengah..sbb mkn byk sgt...nasib baik tak kuar balik je...pastu mengantuk sgt2 pulak tu...balik ofis aku terus wat kerja dlm keadaan mengantuk tu gak...

hehehehe

tu je...

tata

wassalam

07 May 2010

Menu malam ni..

Salam...

Malam ni dengan rajinnye Puan NURUL NADIAH BINTI YUNUS memasak utk suami tersayang KHAIRIL NIZAM BIN OTHMAN....dengan penuh kasih dan sayang terhasil la mee goreng lauk mcm-mcm ada...bila mkn pedas la gak..al-maklum la bininye suka masak pedas-pedas...suaminye pulak tak berapa nak mkn pedas-pedas..kadang-kadang tangan aku ni gatal betul nak amik benda pedas-pedas dgn kadar yg banyak..huhuhu..nasib baik masakan yg ni suami boleh makan siap tambah 1pinggan lagi...bila aku mkn mee ni ala-ala mee hailam langkawi masa aku pi kecik-kecik dulu...tapi ni kurang berkuah la kan...

Masa pi Langkawi umur 11tahun...nnti la gambar tu kemudian-kemudian ye..kene mengscan pulak...pastu kami menetap di salah sebuah chalet di tepi laut..aku rasa semua tmpt hotel2 ni mejoritinye lautkan..al-maklum le Langkawi tu kan di kelilingi laut...so ada satu ptg tu umi gi order mee hailam bungkus..makan kat chalet je..masa mkn nak tahu apa jadi???mak aiiii podeh nak mampoih...sampai aku yg suka pedas ni pon tak leh nak tahan kepedasannye...akhir sekali air byk masuk dlm perut berbanding dgn mknn...hahaha...tapi gambo kecik2 semua tak pakai tudung...aku lekat pakai tudung pon umur 13tahun...hehehe...

Sila la tgk gambar mee yg tak seberapa...

mee goreng hentam saja labu...
tgk betapa comotnye aku kerjakan mee ni..


sila lihat..sedap tak...

Resipi Mee Goreng NaNaD....

Bahan-bahannyer...

1 Paket Mee
*Lada kering ikut sukahati-hati...
*Lada Hitam pon ikut sukahati-hati...
(nak pedas kasi byk ye..sbb tu tulis ikut suka n hati-hati)
*1 Bawang Merah Beso
*3 Ulas bawang putih
**Ayam potong kasi dadu-dadu...(jgn ko baling pi main dadu sudah)
**Udang sukahati (nak mkn lauk byk buh le byk)
**Sos Cili
**Sos Tomato
**Kicap
**Garam secukup rasa..
**Tumix Ayam pon secukup rasa..
***Sosej Ayam Ayamas - potong le mcm mn pon..janji leh mkn...
***Fish Cake - Potong sesedap rasa..
***Sayur Kubis

Cara-Cara Memasak..

1)Tumbuk bahan-bahan yg bertanda * sampai lumat
2)Amik kuali yg muat utk 1 paket mee..kira sederhana beso...takut tumpah je nnti
3)Panaskan minyak dlm 4sudu makan..
4)Tumis bahan tumbuk tadi..tumis sampai lada tu betul-betul masak..nnti tak sedap lak..
5)Masukkan ayam dadu dan air sedikit...
6)Masukan udang pulak
7)Dah agak2 udang tu masak masukkan sos cili, sos tomato dan kicap (aku guna kicap manis)
8)Dah tu letak le tumix tu sikit...
9)Kemudian masukkan sosej, fishcake dan kubis tu...
10)Rasa kuah tersebut..klu dah ada rasa masin,masam n manis tak pyh le letak pape sebabnye klu letak mee karang bertambah le masinnye...
11)Masukkan mee yg telah dicelur dan kacau rata...klu nak mee basah tu lepas kacau rata sile le tutup api tu ye..

Sedia utk dimakan....
Selamat mencuba...

*ni kali ke-3 aku post resipi kat sini..masak tempoyak ikan patin dan bubur nasi ayam dan cendawan aku letak resipi...

k la..ngantuk dah..mlm2 susah tul nak tido tu yg jadi sesengal batu taip blog dimalam buta ni...

nite semua...

muahhhh

Wassalam