Penat Sangat2...

Salam....

Minggu ni minggu yg paling byk aku cuti....hari isnin n selasa cuti exam...smlm keje sampai kul 11pg je...sebab abah call dia suruh wat GL utk dia wat rawatan susulan kat KPJ Seremban..dah siap semua balik la rumah..risau sebab abah lgsg tak leh gerakkan kaki dia..menurut doktor dari klinik Aisyah kemungkinan besar kaki abah yg accident dulu tu retak atau tulang problem..tak leh nak kata apa bila sampai umah abah tak nak gi hospital lg sebab tkt kene tahan kat wad sebab smlm mak long n paklong nak balik daripada umrah...so ikut je la..takkan nak paksa2...malam smlm try call KPJ Seremban tanya pasal rawatan ada buat mlm atau tak...rupanya takde...so kene tunggu hari esoknye....malam tu jugak aku sakit kepala,badan panas tapi bila dah sampai klinik ok pulak...doktor kata normal je cuma tekanan darah agak tinggi 140/90 normal la sebenarnya tapi agak tinggi gak la...hmm bukan tau sangat pasal ni sebelum ni cek tekanan darah 110/56..doktor kasi ubat pening/loya, tahan sakit n tidur..dia tanya pregnant ke???aku cakap la tak cek lg...lgpn br 3 hari lewat dong..yg hairannya bila balik umah sakit balik...pelik tul...tengah mlm smlm aku bgn 3 kali sbb sakit dada sgt2...rs mcm kene pijak je kat dada aku nih n rasa tekak ni perit sgt2 mcm kene cekik n tgn sebelah kiri rs mcm kene hempap dgn benda berat...kesian laki aku asyik sapu ubat tapi tak elok2 pon...kali ke 3 bgn kul 1pg nizam bwk gi klinik berbayar...doktor kata "awak sihat je..jantung awak ok pernafasan awak ok" tapi apasal aku rasa sakit sgt2????doktor tu kasi suntik ubat tahan sakit n boleh la aku tido tapi tak jalan sebenarnya...balik umah umi yg urutkan n dia bc ayat suci al-Qur'an baru la aku lega sikit...dada dah boleh bernafas walaupon masih sekat lg...sepanjang mlm asyik tersedar je n nizam setiap kali aku bergerak je dia buka mata...kecuali bila dia lelap betul dia tak sedar..hehehe..penat sgt jaga aku....

pagi tadi masih membuta,bgn pg semata-mata subuh n bgth kat boss masing2 tak dpt nak gi kerja sbb penat n nak hntr abah gi hospital...pagi tu umi kejutkan ckp abah dah bersiap nak gi Seremban..aku kejutkan nizam n dia mandi...aku pd mulanya tak nak ikut sbb tak larat kene ikut gak lepas abah suruh aku gi cek sekali...bila sampai sana pembantu kata aku tak leh wat rawatan kat sini sbb umur dah lebih 18thn...huuhuhu...takpe la lgpn mesti jwpn dia sama ngan doktor smlm kan....lama tul dok kat KPJ tu..kul 1ptg br balik..ye la sampai KPJ 8.30pg doktor lak ada kul 10.30 sbb dia melawat pesakit2 yg ada di wad...ktorg menghabiskan masa 2jam ngan lepak kat kafe n bc surat khabar..hari dlm sejarah aku habiskan bc surat khabar...hehehe...bosan ngan mata mengantuk...dlm kul 10.30 kami gi bilik doktor sampai situ abah jumpa la doktor pastu gi x-ray...kat x-ray pun sama lama...bila sampai turn abah pun lama dok dlm bilik x-ray...bila x-ray sattle benda tu jadi cepat...yg lmbt proses dia...bila masuk balik bilik doktor pon lama...bila abah kuar br tahu mmg tulang kaki abah tak bercantum elok lg..ada kesengetan dekat bawah lutut kat tmpt dia patah dulu...kwsn tu mmg susah nak bercantumkan sbb kwsn lutut tmpt kita selalu bergerak...mgkn tu yg jadi mcm tu....mgkn salah hospital lama jugak sbb simenkan kaki abah dlm keadaan darah tak kering elok lg...ingat lagi masa abah mintak org kg potong simen abah, kaki abah penuh ngan nanah sbb daging dah busuk...jahatkan pihak hospital..huhuhuhu...blk dari hospital aku mkn nasi n solat zuhur n tidur...hihihi...penat sakit smlm tak hilang lg....ni br bgn tido n lepas solat trs ngadap komputer sbb nak tgk darussyifa' tapi tak tgk lgpn...hihihi...

k la...nak mandi...bdn bucuk dah...

wassalam

Comments

Popular Posts