Kelab Blogger Ben Ashaari

My Lovely Friends

25 November 2009

Kenduri Sepupu

Salam....

Jumaat 20/11/09

Kami (aku,suami n kak ila) gerak selepas subuh....dlm 6.15pg dan sepanjang perjalanan kami berjalan dgn lancar dan kami berhenti utk sarapan n buang air.... bila dah masuk kawasan Kelantan hujan mula turun n kadang2 hujan lebat dan kadang2 hujan tak berapa nak lebat..sampai Kuala Krai kami berhenti sekejap sbb kak ila nak pergi Avon...cari punya cari Avon takde da kat situ.... kemudian kami terus hantar kak ila kekampungnya di Pangkal Gong dlama pukul 4.15ptg n rehat jap, solat kemudian kami ke Kok Lanas utk pergi ke butik andaman utk cari baju..masa tu jam 5.20 ptg dan selesai jam 6.50ptg... dan kami gerak balik rumah opah jam 7.20ptg...sampai je terus solat n gi dapur tlg apa2 yg boleh tolong...lepas mkn aku mula utk beradu...bukan tido tapi rehatkan bdn di depan tv sambil2 bc surat khabar hari ini....kemuadian kami tido berselimutkan 2 selimut....sejuk... mlm tu kami tak sedarkan diri sbb bdn teramat la letihnye....

Sabtu 21/11/09

Kami bgn lambat lepas subuh aku terus sambung tido blk...sama la dgn laki aku tu..mula2 dia jln2 gak kat dlm rumah, lps aku ajak dia tido pon join sekaki...best tido sejuk2 mcm tu...air cond semulajadi...tak pyh pasang mana2 suis...susah nak dpt dah rasa sejuk ni kat mana2 kg je yg ada....dlm kul 9.30pg kami gerak tuk pergi beli brg dekat pekan Machang..kemudian kami sarapan disana dan balik...bila dah balik tu tgk air melimpah dgn derasnya...jadi kami tunggu sebentar di tepi jalan, kemudian kami parking di tepi jalan n start berjalan kaki kerumah opah...masa keluar dari kg opah utk beli brg sikit jalan dah limpah dgn air tapi tak air tak deras...bila balik kami terpaksa berjalan kaki selama 1/2jam utk sampai kwsn rumah opah...jauh kan...tapi best sbb tak rasa apa2 cuma kaki je yg krem sikit sbb sejuk sgt...ptg jam 6.00 kami pergi amik kereta...aku drive kereta suami naik moto...kemudian siap2 dan mula bergerak pergi ke rumah kak ila.sampai je betulkan tudung kak ila...make-up kan dia sikit n terus gerak gi masjid Tahfiz Pulai Chondong,Machang,Kelantan...dgn sekali lafaz kak ila selamat jadi isteri org...

Ahad 22/11/09

Kami bgn awal pg dan mulakan operasi mengemas tmpt tido, sarapan, mandi n siap2 ke rumah pengantin...sblm tuh...tgk la gak kak mi aku ni buat pulut utk pengantin baru....sedapnye pulut yg kak mi buat....mkn pulut pg walaupon masa tu dah bersarapan...hehehehe...suami lak sambil2 tunggu aku bersiap dia pun mkn pulut kat bwh n bila dia tgk aku tak siap2 lagi dia ckp ' abg dah baih mkn pulut pon syg tak abih lagi tilik tudung?' hahahahahahaha..... hentam saja bila aku tak jadi lilit selendang terus amik tudung biasa n cucuk sana sini n siap....pulut utk khatam al-quran siap kami terus ke rumah pengantin utk hantar barang...kemudian kami ke kedai repair kereta sbb air-cond tidak berfungsi dgn baik dan no plat kereta hanyut di bawa arus....air-cond rosak sbb fius dia rosak...mgkn sbb kene air banjir kat jalan pekan Machang hari sabtu hari tu...ramai betul budak2 kecik main air...siap berenang2 terapung2 lagi ko....

Isnin 23/11/09

Kami gerak pergi ke Pasar Isnin kat pekan Machang...abah lak gi baiki kereta dia yg rosak tuh...mesti sbb harung banjir gak kot...kami beli brg2 tuk bawak balik Selangor...Ikan bilis, Ikan kering, Ubi keledek, Ubi Keling (kaat sini tak tau la org pggl apa) l[s tu byk2 mknn...hehehehe...dlm kul 1.00 br kami gerak pulang ke Selangor...alhamdulillah time balik tu kwsn banjir mulai surut n time balik tuh hujan turun sikit2 baru....dan dlm perjalanan je kejap hujan kejap tak hujan....kami sampai rumah dlm 10.00 mlm....dan aku terus ke bilik wat keje sekolah aku sikit n aku tido dlm pukul 12.00mlm...

Selasa 24/11/09

Pg tu sedar je dari tido tak leh nak bgn sbb kepala aku sakit sgt...aku pttnye pergi kerja hari ni tapi tak dpt la keje sbb aku tak larat la sgt2....aku bg sms kat boss kata aku EL...tak sihat...kemudian aku sambung tido. lepas tu kami bgn n sarapan pg dan siap2 utk masak tengahari lagi...lepas mkn tengahari kami ke bank utk amik duit bayaran 10% rumah kami di gadong tu....lepas tu amik kawan suami yg dtg sini sbb isteri dia ada kursus...kemudian gi Mydin beli brg sikit...dan balik dan rehat kemudian masak, tunggu suami balik dari jumpa kawan dia yg baru sampai tu menginap di hotel, suami balik aku mkn n rehat cari bhn assignment kemudian kami gerak pergi LCCT tuk amik kak ila...borak2 tido...

Rabu 25/11/09

Liat nak bgn pagi...bgn jam 6.15 pg..mandi2 siap2 pergi keje...sampai opis jam 7.22pg...awal gila...naik atas tgk pintu tak buka lagi...nak call security tak blh..kredit expired lak...huhuhu...lps tu tetiba terdgr bunyi pintu auto di buka...aku tarik pintu n terus masuk opis....masuk opis terus mkn sarapan yg aku beli...timbang berat terlebih dahulu...berat 59.2kg...lepas mkn 59.7kg...naik 0.5kg....

ok la sampai disini laporan saya...

tata

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya