Kelab Blogger Ben Ashaari

My Lovely Friends

09 February 2010

Aku n Kenangan

Salam....

Alhamdulillah...aturan makanan seharian dah semakin baik...walaupon masih lagi muntah dari maghrib hingga ke tengah malam pon, dah tak teruk mana dah...ubat doktor dari klinik kesihatan aku tak makan...dah nak masuk 2 minggu aku tak makan ubat n pemakanan aku pulak semakin terjamin...tak tahu nak kata apa sbb bila mkn ubat tu aku asyik nak muntah je..mgkn ada ubat yg buat aku alahan gamaknye...tapi bila tak mkn alhamdulillah apa yg aku mkn terutamanya nasi n roti aku dah tak buat hal dah...

minggu depan FINAL EXAM...nak kata dah study rasanye belum mula pape lg...mgkn akan mula pagi sabtu...insyaALLAH....

Kenangan....

teringat masa duduk kat KUIS dulu....zaman2 remaja yg penuh dgn suka-duka...penuh dgn kasih-sayang antara sahabat2....

kadang2 bila nak berkhayal mesti teringat zaman kolej dulu....

mcm mn leh jatuh motor masa redah hujan sbb nak balik rumah cepat n time tu umi dah nak gi kursus..tugas aku menjaga rumah n memasak utk abah n adik2...masa tu final exam utk last sem...dasyat sampai nak berjalan pun tak boleh....teringat gak zaman jatuh pengsan dalam toilet kolej...hahahahaha....masa tu tak tahu nak kata apa....kesian kak ana, ika n lecturer aku yg tgh mengandung dok ngangkat aku..sekali dia pon kene mc 3hari sama ngan aku...sorry puan...susahkan puan lak....

kenangan dalam kelas....

rasa mcm2 kenangan..kene bentang hasil kerja dekat semua kawan2...pernah jugak bentang dekat semua org dalam dewan kuliah..masa tu campur budak akaun, islamic banking n mcm2 la..malu sungguh..sampai tergagap2....

pernah jugak kene marah dgn lecturer BI..sian Fatin kene tengking...padahal time tu semua kene marah tapi Fatin yg kene tengking....sayu je hati...

pernah juga kes wanie pitam dalam kelas....sambil pitam sempat lagi dia lap muntah dia yg terkeluar...hehehehe...tetiba lak kan...pastu kak ana ckp angkat wanie lagi berat dari angkat aku...hahahahahaha...wanie pengsan sebab niat baik dia sedekahkan darah dia...n sebab badan takde tenaga tu yg jadi mcm tu...

ingat lagi budak2 perempuan dalam kelas suka usik Jabir sampai merah muka2...sekarang dah tak pemalu dah Jabir....hehehehehehehe

tu je kot yg aku ingat takat ni...

kenangan dalam bilik/asrama....

banyak sgt kenangan manis...byk suka-duka kat dalam asrama....

sem 1...
satu bilik ngan umi,june,kak farhana,kak fuzah,kak syikin,syikin n kak yan...1 bilik/dorm ada 8org....ingat lagi masa orentasi aku takde tudung labuh..so aku pinjam ngan june...yg sebaya ngan aku june,umi n syikin...kak syikin belajar separuh jalan..sem 2 dia benti...syikin lak masuk sem 3 dia tukar amik kos lain...rupanya dia tak minat subjek yg dia amik sem 1 & 2....yg paling teror june...dekan every sem sampai la skrg...june ada kat UiTM Dungun...hatinye kini milik Wafi - kawan Arwah Ikhlas sama2 kat MIAT dulu....alhamdulillah masih berpanjangan hingga hari ni...doa aku semoga hubungan diaorg berdua kekal selamanye...amin...umi aku tak tahu dia kat mana skrg..kerja apa aku tak ingat...hari tu june ada bgth masa dia praktikal kat sini..syikin dulu keje ERAMAN,KLIA ada jumpa dia hari tu..june ckp dia dah benti sbb kene buatan org yg dengki ngan dia...ye la org baik,peramah n mudah didekati mmg la ada yg dengki lagi2 tunang dia ada peminat...sabar la...alhamdulillah dia bahagia skrg...nikah aku tak pasti bila...lost contact kak farhana..kak yan kerja sekolah tahfiz,kelantan...kak syikin dah kawen anak sorang..heheheheehe

sem 2...

masih kekal dgn diorang lagi...sepanjang sem 1 & 2 aku rajin la sikit sbb budak dlm bilik aku kebanyakannye suka study...cuma kak fuzah je yg suka memekak n gelak sorang2 tengah malam bukan apa gayut...pastu pagi2 dia sembur perfume 2-3 jenis kat badan dia...ktorg yg bau ni naik pening ngan bau perfume bercampur2...kadang2 klu tido boleh terbgn dgn bau2 pelik dia tu....kak fuzah ni org Baling,kedah....hehehehehe...dia kelakar sgt2....june jenis pendiam n tak byk karenah..suka kawan ngan dia...umi jenis terjerit2 gak...klu marah...sabor je la aku...hehehe...ok cerita pasal tetamu setia aku yg dtg menuntut ilmu ngan aku ialah wanie...bilik dia atas bilik aku tapi bertentangan..kiranye klu nak panggil dia jerit je..hahahaha...sambil2 sidai baju panggil dia sekali...dia belajar ngan aku akaun...tapi biasa la kan aku garang bab2 mengajar org...so dia kene tahan la....hahahaha...sian wanie...masa dok asrama nak jimat kos kan...so kami akan masak je dlm periuk nasi tu...macam2 masak...ada gak wat masi goreng campur sardin dlm tin...kami masak mmg la hentam kromo..janji sedap...

sem 3...

budak bilik aku n bilik wanie tak dpt asrama...jadi kami bermastautin sementara di bilik2 yg masih kosong tapi kosong pon buat sementara waktu sbb bilik2 yg kosong tu utk bebudak baru masuk...budak bilik aku semua dok umah sewa...aku pon ada byr gak deposit rumah tu tapi umi ckp tak yah masuk lagi la..tido je dlm bilik2 yg koson...sbb nnti ktorg akan dpt bilik lain tapi bilik tu lagi kecik dari bilik asal la...sbb bilik tu patutnye jadi bilik study group je..KUIS panggil bilik usrah...so bila bilik kosong dah masuk budak baru aku n wanie n sal dok dlm bilik usrah yg takde pape kelengkapan pon...walaupon terasa kesusahannye tapi kami happy sbb masih dpt berkumpul bersama2...time ni aku dpt kawan baru...Ainul nama diberi...mula2 tu tak leh rapat sgt2..lama2 br rapat sampai la skrg...tak lama lepas tu kami dapat brg2 kelengkapan seperti katil,almari,meja study...cuba bygkan bilik yg kecil disumbatkan dgn brg utk 8org penghuni jugak..nasib baik la...penghuninya cuma 3org shj...yg lain jadi tempat sidai kain n letak barang keperluan mandi..meja lebih jadi tmpt masak n simpan brg memasak...hahaha..tukang masak tiga2 org tu la..apa lagi...

sem 4 - 6

masih didalam bilik tu...walaupon masa sem 6 dpt bilik lain tapi aku lebih selesa dok dlm bilik tuh...masak sama2, makan sama2, solat tak leh sama2 sebab tak muat...hehehehe...ingat lagi masa bulan puasa...time tu final exam...rasanye dua kali je kot kami tempuh bulan puasa di asrama...waktu sahur sape yg bgn awal dia la yg masak...buka puasa pulak sama2 masak...ada yg kemas bilik, ada yg tolong cep pertama potong bawang ke hape ke kan...hehehe...mknn masa tu simple sgt...ikan bilis goreng ke, ikan sardin ke, kdg2 beli lauk sikit kat pasar ramadhan...biasa sabtu ahad selalu ke bazar beli mknn...ada jugak la aku buat bubur lambuk dlm asrama tu pastu bg kat jiran setingkat...hehehehe....pernah juga aku kene gi klinik tengah2 malam...gara2 sakit telinga...huih...kesian warden aku kene bgn awal pagi gara telinga aku sakit n bengkak...masa sem 5 n 6 sal dah duduk rumah sewa..so tinggal aku n wanie...n ada budak baru masuk bilik tu gak...nama dia kak aida..dia sakit...dia byk tangguh sem gara2 kene operate...lepas tu ainul lak selalu dtg bilik n membongkangkan dirinye...time aku balik aku terus je naik atas bdn dia n henyak badan dia suruh dia bgn...hahahahaha...skrg tak leh buat dah sbb dia operate apendiks..so tak leh main2 mcm tu...huhuhuhu...ika pon selalu ada dlm bilik ni dgn kak ana sekali..kak ana n ika sama blok asrama ngan kami so hubungan tu rapat la sampai sekarang..pernah juga la ainul n wanie kacau aku tido sambil nyani lagu RADJA...haila...hehehe..sal pulak pernah bgn tengah mlm n wat langsir utk aku supaya tak terganggu ngan sinaran lampu...

syokkan byk kenangan...

skrg masing2 dah ada hidup masing2...

hope diaorg happy2 selalu...

always love u....miss u so much....

to: wanie,ainul,ika,sal,kak ana,june n semua kawan KUIS.....

3 comments:

  1. hahahaha...nanad..ko wat aku gelak sorg2...suka sgt. rajin ko taip ek. TQ

    ReplyDelete
  2. nanad...u make my tears down. really admire that time. sbb tu aku kate dlm blog "KINI TINGGAL KENANGAN".

    ReplyDelete
  3. tu la...skrg masing2 dah ada life sendiri...dah ada tanggungjawab yg lagi besar dan lebih besar klu nak dibandingkan dgn zaman kolej dulu...skrg semakin mencabar sebab lebih byk mslh,lbh byk cabaran dan lebih byk liku2 hidup yg kene kita hadapi....tu yg membuatkan kita lbh matang dan semakin matang...

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya