Kelab Blogger Ben Ashaari

My Lovely Friends

08 March 2010

Cerita Alahan terbaru...

Salam....

Saje je nak kongsi pengalaman berbadan berdua....hehehehe...kandungan dah masuk 3bulan tapi rasa badan semakin melemahkan diri..rasa semakin teruk....sebabnye aku tak leh cium bau tumis secara berleluasa di dapur..hai makin malas le aku di dapur...hari tu masa umi balik kg aku cuma kasi suami makan yg berkuah ye...yg bertumis tak buat pon...nak tau aku wat pe..bayam masak bening dlm bahasa melayu masak air je...pastu ayam goreng ngan ikan pekasam...hahahaha..aku tak pandai masak ikan pekasam pastu suami suruh masak blk n suami yg gorengkan...pergh..sedap...terangkat u...hahahahahaha....

hari kedua kene tinggal ngan umi aku dah kelembiktan.....sebab muntah secara besar-besaran sampai aku tak larat nak bergerak..asalnye niat nak masakkan nasi goreng buat suami terchinta...tapi last sekali suami belanja makan kat kedai mkn..elok pas abih mkn aku tercium bau tumis dari kodai tersebut terus aku memblahkan diri ke dalam kete...elok je dlm kereta mknn yg aku mkn tadi pon terus kuar...huhuhuhu,nasib la bdn kan....

lepas tu alahan terbaru tak leh cium bau ulam-ulaman cthnye yg byk dlm peti skrg ni buah kerdas...tu pon bukan beli tapi sepupu aku kasi hasil tanaman family mertua dia...aku paling tak suka buka peti ais tu...bau meluap2 sampai aku muntah...teruk2...nak tak nak terpaksa gak bukak peti utk amik brg2 dlm tu terutamanya air masak le....

alahan yg aku dah lama perasan air masak...pantang masuk je dlm perut tak sampai 1saat akan kuar blk...tu paling la tak kuasa..keje aku minum air manis je...smlm sepupu aku cek kadar gula dlm darah..dah 5.3 tu...bahaya dah tu kan...nak tak nak kene gak minum air masak bersungguh-sungguh....

yg paling aku tak kuasa nak melayan sakit badan...MASYAALLAH..mmg tak boleh blah...tido byk pon sakit bdn...buat itu ini sakit bdn...tak watpe pon sakit bdn...paling teruk kene tiap kali hujung minggu...mmg la time rehat terganggu sepenuhnye....kadang2 dua tiga kali dok sapu ubat panas kat bdn biar lega....biar senang tido....n hari isnin hari paling seksa nak bangun, rasa mcm nak keje half-day je tapi keje byk....bdn asyik sakit2 je...cucuk sana, cucuk sini....

hai nadiah ni byk no ngomelnye...baru tau betapa seksanya mengandung ni..sama dgn apa yg mak kita rasa...belum lagi bersalin punye rasa...terima la dugaan ILLAHI..hopefully anak sihat n baik selalu...amin...

dah la....

keje...keje....

1 comment:

  1. adah rasa kalo adah ngandung nanti pon macam akak & chika. :))

    tapi mesti teruklah muntah. iskk. tak suka muntah T.T

    but..nanti kurus! kurus secara menderita. hi hi

    jaga baby baik2. take care

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya