Kelab Blogger Ben Ashaari

My Lovely Friends

19 April 2010

19 Minggu 3hari

Salam...



baby 19minggu...

Saje je suka2 letak gmbr perut yg sudah menampakkan keboroiannye..gmbr ni amik ptg td lepas balik keje..teringat ada kawan nak tgk gmbr perut aku..masa cukup 4 bulan tak nmpk sgt lagi..ni baru ternmpk tu yg snap kejap ptg td...

mula2 tu nak ke kelas lepas tu muntah masih tak hilang2 terpaksa batalkan niat ke kelas sbb takut termuntah dlm kelas..ganggu org lain nak belajar...kelas n rest room pon jauh...tak berani nak amik risiko...

baju ni umi yg punya sbb tengahari pas mkn aku jln nak ke bilik hubby..masa tu mmg dgn hubby la..tetiba terus kuar mknn yg aku mkn tadi..abih baju n lantai (sikt je la) kat laluan jln ke kafe ada muntah aku..sempat gak la dua org tgk keadaan aku mcm tu..malu sgt2..tapi nak wat mcm mn...lepas tu kebetulan abah keje ptg hari ni so call umi mintak dia packingkan baju kurung aku/dia yg ada...kul 2 lebih abah sampai dgn baju n tudung..selamat..klu tak abih bau la aku 1 hari tu..kompem nak solat pon tak selesa sbb busuk n kotor...

ptg nak dekat balik perut ni berbunyi-bunyi..ye la dah semua mknn tengahari dah kuar mesti la lapar balik..so aku yg kelaparan ni mengadu kat hubby..dia bwk aku gi cempaka mkn cucur udang sementara tunggu mkn mlm..aku order gak laksa penang...lepas mkn pon sama rasa nak muntah tapi tahankan..sampai umah umi ajak gi kedai.sampai kedai lak aku tak berani nak masuk dlm takut persemburan akan berlaku..so, dok kat luar je..dlm kete di temankan dgn aircond kereta..panas la sgt2 lagi2 tgh mengandung ni...

malam lak aku rendam baju n tudung yg terkene muntah..pastu tadi suami bg pesanan kat baby..dia ckp nnti kuar jadi anak yg baik..rajin wat keje, kemas rumah, aku tmbh rajin solat jadii anak yg pintar, hormat org tua...mcm2 lagi la..tetiba baby turun ke bwh terasa keras perut aku lepas ayah dia usap baru naik balik keatas...biasanya bila dia ada kat bwh n time tu la aku nak membuang akan rasa sakit sikit sbb kita tekan dia...hehehehe....dekat kul 10 kami mkn mee rebus...ok la mkn sikit2....baru je hirup kuah aku muntahkan kuah..tapi aku gagahkan mkn gak sbb tak nak perut kosong..

skrg ni tgh berpeluh-peluh...mmg la tak bestnye panas-panas mcm ni..nak mandi tapi mak mertua dah pesan jgn mandi mlm..tak elok tuk baby...so terpaksa tahan diri...mlm ni suami kerja malam..dari kul 1pg-4pg...ni baru lepas bertolak ke tmpt keje...tu yg aku tulis blog ni sblm tido...

k la tak tahu nak kata apa..

tata

wassalam

4 comments:

  1. nad...tak nmpk pun..........!!!!!!

    ReplyDelete
  2. ala nmpk la buncit sikit je lagi..nanti tiap2 bulan aku update gmbr perut aku ye....

    ReplyDelete
  3. "baby, jangan nakal2 sangat. kesian dekat ibu" - pesan Mak Dah (aoww. Mak Dah boleh tak akak? HAHAHA)

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya