Balik Kampung...

Salam...

disebabkan ketiadaan keje yg melampau sempat la gak aku taip utk blog aku...tadi pagi aku dok tilik blog sawanila...syok sgt2 tgk blog dia..lagi2 la dia aktif join nuffnang punya aktiviti...lagi2 bila tgk anak2 dia punya aktiviti..best sgt..mcm blog aku nih boring je org nak baca..ntah apa2 yg aku tulis nih..lagipon sejak mengandung takde byk aktiviti sbb byk dok rumah n tido..aktiviti kat luar mcm jalan2 mmg takde pon..ye la ptg suami sebok gi padang bola jadi ref...so kadang2 klu bosan kat rumah aku tukang ikut sekali...hehehe...

23/4/2010 - Jumaat -

last week lepas balik kelas hari jumaat dalam pukul 10mlm, abah ajak balik kg..sbb keadaan mak mertua aku tak berapa nak sihat...dah puas berubat tapi tidak menunjukkan pape kesan..pelik gak...so kami bertolak dari rumah jam 11.30mlm..dan sampai jam 5.30pg...sblm tu ke Alor Setar gi pasar borong beli ikan,sayur n udang..yg turun dari kereta beli barang2 basah bukan aku n umi tapi abah n suami..aku tak larat, sbb berhimpit dlm kereta + kaki rasa kebas lain macam..n sepanjang perjalanan sejam pertama aku duduk atas riba suami...pastu dok sebelah pulak tapi tak leh bersandar sbb pinggang dah krem..so waktu tido aku tido atas riba suami alas dgn bantal kecik..lenguh mcm tu bgn tido beralaskan badan suami lak...mcm2 pesyen..masa tido atas riba suami ada satu tempat dimana kereta menjadi kereta kuda..hehehe kepala aku jadi mangsa..aku yg tgh mamai terasa suami bgnkan aku dari tmpt tido n alaskan bdn aku kat bdn dia lak...huhuhu...masa tu dah ngantuk sgt2..tak larat n buka mata n biarkan je apa yg suami buat..nasib baik selesa je...hehehe...bila sampai kg baru perasan yg kaki dah rupe kaki dinosour, bengkaknye sukar digambarkan lagi...lepas subuh aku terus tido dlm bilik mak mertua..umi n abah tido dlm blk aku n adik2 tido dlm bilik adik ipar aku yg skrg ni dok rumah mak mertua dia sbb isteri baru je bersalin..

24/4/2010 - Sabtu -

Bgn je dari tido terus masak air n wat air kopi utk umi n abah..diaorg pon br bgn tido..suami baru nak tido so biarkan je la dia tido dulu..aku mengadap nasi lemak 2bungkus...selera beso betul...tapi mmg tiap kali blk kg mak aku mmg akan mkn nasi lemak 2bungkus sejak mengandung ni..dulu masa balik kg aku pernah mengidam nasi lemak...apa lagi tiap kali balik aku bantai 2bungkus terus ye la bukan selalu dpt mkn nasi lemak tu..balik kg je dpt mkn...tghr aku n umi yg masak..mak duduk tgk kitaorg masak...dia tak boleh kesana kemari sgt sbb dia cepat rasa kebas2 terutamanya bhgn tapak tgn...mlm lak kami pergi rumah mak mertua adik ipar aku..tgk baby boy...hmm..baby tido je...puas tenyeh baby tapi tak bgn2 gak...hehehehe

25/4/2010 - Ahad -

Pagi kami ke mini market...beli brg2 terutamanya serbuk kopi n teh wangi...kopi n teh kat sana sedap betul...tu yg umi suka beli kat sini, abah pon suka kopi sana...kemudian, kami ke rumah paklang utk mkn tghr kat sana..pergh..tgk buah pelam dia mmg kecur air liur aku..maklang mcm paham je terus pi kaitkan tuk aku..hehehe...dlm 3.30ptg kami memulakan perjalanan balik Nilai..pukul 10.00 sampai rumah...lepas dah selesai upacara mengemas rumah aku masuk tido dan bgn semula jam 3.30pg tuk basuh baju...lepas tu lgsg tak leh nak tido sbb kaki rasa sakit terutama tapak kaki...rasa cucuk2 je..

26/4/2010 - Isnin -

Buat keputusan utk EL hari ni..kaki masih sakit n tak cukup tido...sepanjang ada kat rumah aku just jemur baju n tolong umi masak..pastu aku wat karemel sbb dah lama tak buat...ptg lak amik suami kat opis n terus pergi kelas...mintak suami temankan sbb tak confident utk bwk kereta sbb kaki masih lagi bengkak...

27/4/2010 - Selasa -

Bekerja seperti biasa....hehehehehe....

tu je

tata...

p/s: ada org tu lps gi Pangkor terus senyap..nak call hp lagi 1 asyik dgn suami..susah nak contact..huhuhuhu...

Comments

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya

Popular Posts