Request Masak-masak Bulan Puasa

Salam....

Sebelum bersalin atau terberanak aku intai-intai kak hana blog n Myresipi website...pegh...terjadilah masalah nak makan semua benda yg ada dlm blog kak hana n blog Myresipi...gila byk resipi n aku naik pitam nak pilih mana satu aku nak kaut makanan ni sblm beranak...al-maklum le pantang sampai 60-90hari kan..huhuhu....

jom tgk gambar...apa kebenda la aku nak wat sepanjang seminggu-dua ni sblm bersalin..klu takde kelas boleh kot aku tibai masak semua resipi yg ada dlm blog kak hana n myresipi tuh...


kue teaw goreng - esok le masak..
sebenarnya benda ni tak yah tgk resipi pun boleh buat tapi kali ni kita tgk resipi ye...
cari dlm kak hana blog


Murtabak segera pakai kulit popia - esok masak
kulit popia masih byk dirumah so leh la gunakan...
cari dlm Myresipi


kek lapis - pun esok masak
dah lama teringin nak buat tapi takde masa...so nak wat gak sblm bersalin
cari dlm kak hana boleh Myresipi pon boleh


Bakso - makanan kesukaan aku masa kat KUIS - nak buat lusa
kat pasar mlm putra mahkota bangi makcik jual bakso sgt2 sedap..
ni wat simple je la kot...
amik kat kak hana blog


satar ikan-hubby ajar mkn n antara kegemaran dia - lusa buat
amik kat Myresipi ye...


mee goreng mamak - hari selasa depan..
saja nak buat..biasa dok beli je...
cari dlm kak hana blog...
gambo pun amik dari sana


Meehoon goreng lada hitam - hari rabu nak wat
saja nak cuba resipi kak hana..
buat hari rabu kebetulan cuti exam...


lasagna - nak wat hari sabtu
ada tambahan pizza/macaroni bakar..tak sure lagi..ada tetamu request nak mkn ni...
pon cari dari kak hana blog..Myresipi pon leh dpt...


Laksa Johor - wat hari ahad
laksa johor mmg sedap so nak try masak sendiri..biasa beli kafe amc je..
kak hana blog...Myresipi pun ada...



macaroni sup - mgkn jumaat masa nuzul Quran/selasa seterusnya
ingat jumaat nak request ngan umi buat laksam...
tak tahu la dia larat ke tak..
rasanya dia kerja hari tu..mgkn aku wat laksam dulu..kuahnya umi masak tak pun wat sendiri je nnti...gambar takde..tapi kat kak hana punya blog ada resipi laksam...tgk le ye...

antara masakan yg aku nak masak sepanjang aku free di bulan puasa...ntah sempat ke tak aku tak pasti.....

terkecur air liur anda???nak ke??hahaha...wat la sendiri..aku sendiri pon tak wat lagi...nnti aku pos gambo je la ye...kuikuikui....

k la...sampai sini saja..

wassalam


p/s: mintak maaf bebyk kepada kak hana n myresipi sbb copy&paste je gambar2 ni...

Comments

Popular Posts