Tanda-tanda awal bersalin

Salam...

Dah 36minggu hari ni...ada lagi 28hari/4minggu sahaja lagi (klu ikut due date 10.09.10) utk melahirkan bayi...insyaALLAH bayi Lelaki..tak pasti..dah kuar baru leh kompemkan Lelaki/Perempuan....hehehe...alhamdulillah condition dlm keadaan yg baik...baby gerak aktif..semakin terasa gerakan dia..semakin terasa tendangan padu dia..semakin terasa senak bila dia berada dirusuk aku, sampai terangkat-angkat bdn aku bila dia berada dirusuk...kadang2 bila dia mengeras suami selamba je tepuk tempat yg keras suruh dia bergerak2..bila dia gerak dia akan mengeras bahagian lain lak...hahaha..nakai na anak aku nih....

Semalam jam 1.30pg aku masih tak leh tido...sakit belakang semakin terasa...sakit bahagian-bahagian lain juga semakin terasa...nurse ckp normal sbb baby sudah berada dikedudukan bwh..mmg akan rasa tak selesa dan sakit...utk menyenangkan aku tido aku sapu la sendiri minyak angin kat belakang n tempat-tempat yg lenguh dan terus tak ingat bila masa aku terlelap...aku sedar jam 4.10pg tapi tak larat nak bgn smbg balik tido sampai kul 5..bgn2 je mknn dah terhidang...ni puasa yg ke-3 tapi aku lgsg blm bgn pg utk tlg mak aku masak...sian dia...disebabkan kurang tido, hari ni rasa mengantuk sgt2...

Kelmarin takde kat opis...aku ada test pertama utk sem 7 ni..Human Resource Management (HRM)...aku tak baca sgt pun sbb kerja aku dari pagi sampai kul 1.10pm TIDUR sahaja...teruk sungguh...tapi tu la..sebab tak dpt lena dgn tenang di malam hari abih aku qada'kan dari pagi sampai tghr...nak dekat zohor br gatal pi mandi...lepas solat baru study...bila jwb pekse abih jawapan aku terbalik-balik...huhuhuhu...nasib la...

Kelmarin gak aku cuak sbb mcm ada tanda-tanda nak bersalin...mcm ada kuar air tapi sikit je..bila tanya member2 yg dah bersalin so aku wat conclusion bukan tanda-tanda...so aku kene get ready je skrg...tapi brg2 aku tak packing lagi ni...stokin pon takde lagi...byk lagi yg takde nih..esok la br packing semua...MALAS tul aku klu bab packing2 nih...

k la...tu je...

tata

wassalam

Comments

Popular Posts