Kelab Blogger Ben Ashaari

My Lovely Friends

22 September 2010

24days Muhammad Rizqin Ajmal

Salam....

Lama tak tulis blog..al-maklum le skrg tak keje pun sibuk ngan anak lak...hahahaha...alhamdulillah hari ni cukup 24hari rizqin..dari hari ke hari makin berubah muka dia mahal makin berat..lenguh bila peluk dia lama2..kaki pun cepat krem biasa la kaki ni pernah terseliuh apa tu yg jadi tak berapa kuat...nasib baik la ayah dia ada..klu tak patah kaki le aku jwbnye nak meriba dia 24jam...kejap2 boleh la...

skrg dah nmpk perubahan dia...pd minggu pertama kerja dia tido pada siang hari..malam dia byk bgn menyusu..minggu ke dua dia berubah sikit dimana bgn menyusu dua kali saja pd mlm hari..pg dan siang kejenya tido..bgn pun nak menyusu je la..minggu ke tiga dia dah pandai ajar org dah...ajak org angkat dia bwk gi jln2...pastu bila letak balik dia nangis la pastu dah pandai ajak org berbual ngan dia..yg tak tahannye berbual di mlm hari waktu dlm kul 4.30pg..kelmarin lagi teruk dari pukul 1.15pg-5.30pg tak tido2 pun dia...huhuhu..menguji kesabaran..nasib baik ado mak..mak aku lak sambung dari pukul 2.30 sampai 5.30pg...huhuhu..

jom kita tgk tumbesaran dia....

24days...tgh nyenyak tido...sudah tembam bukan??

rizqin nyenyak tido...

tido sambil peluk bantal n tersenyum...hehehe

baju raya rizqin...nenek belikan...save duit aku...kuikuikui..

seronok ada anak nih tapi ia memerlukan kesabaran yg tinggi..mmg tak dinafikan kadang2 tercalar gak kesabaran aku..lagi2 time dia nangis tak henti2 di mlm hari...mmg menguji kesabaran..tapi aku kagum ngan laki aku..rizqn nagis tgh mlm klu dia terjaga mesti dia gelak sambil pujuk rizqin...aku ni pulak rasa nak marah je...sian rizqin dpt mak mcm ni...suami mmg kene byk sabar sbb karenah org pntg lain mcm sikit...lagi2 mcm aku...ye la merajuk tak kene tmpt n waktu sesuka hati aku je..kdg2 baran gak laki aku tu tapi nak wat mcm mn dpt bini senget mcm ni...hahaha..sorry ye hubby...huhuhu....

k la tu je kot..rizqin byk tutup mata dari buka mata...lain kali la ye gmbr buka mata dia...hehe...k la malas sudah+ngantuk...final exam nak dekat dah tapi mata siang ngantuk je...mlm lak tak larat...anak jaga malam...k la...

wassalam....

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya