Kelab Blogger Ben Ashaari

My Lovely Friends

02 November 2010

2month Check-up

Salam...

Hari ni bawak Rizqin gi check-up 2bulan...hari ni kami 3beranak sama-sama bgn lambat...dalam 6.30 br bgn n Rizqin lak sepanjang mlm tak merengek nak susu pun..aku terbgn dlm pukul 5.00pg br sua susu kat dia n dia terus hisap secara rakus..lapo rupanya tapi tak dgr pun dia merengek-rengek...check-up Rizqin ialah:

berat : 5.4kg
panjang : 59cm
hari ni cucuk 3serangkai...
kemungkinan demam lepas kene cucuk....

alhamdulillah masa kene cucuk tu Rizqin jerit sekali je..pastu dia lena dgn aman sekali..bgs la tak meragam sgt...semalam belikan dia buaian letrik pulak sbb dok ngan pengasuhkan susah la nak buai je selalu...so belikan letrik punya pulak....

hari ni beli milk storage, cooler bag n ice pack..utk simpanan susu..dulu suruh en.hubby beli dia tak belikan sampai sudah..dia ckp botol susu dah byk guna je yg tu tapi mana nak cukupkan..susu kene simpan byk2 bukan sikit2...cooler bag tuk simpan susu supaya tahan lama bila berada luar tmpt beku so kene beli ice pack jugak tuk ketahanan susu beku tu selama 14jam..

ni la gmbr yg aku beli melalui online:
milk storage
cooler bag
& ice pack

barang tak sampai lagi so tunggu la 2-3 hari lagi sampai la kan...

k la tu je...

wassalam..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya