Kelab Blogger Ben Ashaari

My Lovely Friends

01 November 2010

Kembali Bertugas

Salam...

Alhamdulillah hari ni aku kembali bertugas seperti biasa...hari pertama ni aku kene jaga tmpt cik nah sebagai P.A selama 40hari ++....aku cuma membantu dia meringankan kerja supaya ibadah dia mengerjakan haji disana berjalan dgn lancar dan tenang...hmmm sekarang ni musim org pergi haji kan...

hari ni agak kelam-kabut sikit sbb ada kerja urgent yg perlu dilunaskan...dan ramai yg bercuti mgkn sbb minggu ni kerja 4hari sahaja...jumaat ni hari deepavali bg penganut hindu seluruh Malaysia...

hari ni jugak hari pertama Rizqin bersama pengasuh...baru tadi call pengasuh (cik yati) dia ckp rizqin takut mandi sejuk...hahahaa....memang pun dia tu pantang rasa sejuk sikit mesti melalak secara nyaringnye...lepas tu dia tak pandai hisap susu botol...dia gigit puting susu botol tu..sabo je la..puas di ajar tak mau jugak...insyaALLAH lama2 nnti ok la...

mgkn lepas balik kerja ni nak belikan buaian letrik tuk Rizqin..dok ngan pengsuh ni susah sikit..ye la jenuh gak nak buai setiap masa dgn Rizqin tu...Rizqin tu pulak nak org sentiasa dekat ngan dia...hui manja betul anak ummi tu...hehehehe....

cadang nak berhenti tapi byk kene pk sbb kedudukan kewangan kami masih belum stabil lagi...tu yg mcm2 nak wat tuk tambah pendapatan sampingan...alhamdulillah dpt la tmbh sampingan dgn kerja menjual yakult sebagai home delivery di sekitar Kuarters KLIA...tapi masih belum beroperasi lagi...mgkn minggu ni insyaALLAH...semoga ALLAH lapangkan lagi rezeki kami utk tampung kehidupan harian nnti...

keadaan aku alhamdulillah semakin sihat..berat kini 54.5kg...kira ok la...mintak2 boleh turunkan lagi hingga 50kg ke bwh...insyaALLAH...semoga dipermudahkan juga la ye...hehehe...

klu bab mkn tu...terlalu la berselera..kerja lapo je mgkn sbb menyusu bdn..but hopefully berat tak naik la...

skrg ni ada lagi beberapa hari keputusan akan kuar...harap naik la result kali ni walaupun aku tak dtg kelas lebih dari sebulan...takut sgt klu result turun..apa2 pun tunggu 7hb ni..huiiiii..nervous tul....

k la..sampai sini saja...tak leh lama2 sgt nnti tak wat kerja lak...

wassalam...

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya