2/10/2011

Assalamualaikum...

Holla semua...lama kan tak update blog..sebab saya bz gile..hari ni baru lapang sikit...minggu lepas sibuk proses surat Late Payment Chargers kat semua Tenant2 di KLIA dan seluruh Malaysia...huhuhu..abih 1kotak sampul surat gara2 proses surat tersebut..smlm dah keluarkan kotak ke-dua utk proses penghantaran surat bagi semenanjung..di Sabah n Sarawak dah sattle kot...ok saya cerita sikit la apa tujuan surat tersebut..surat ini utk tenant2 yg lambat atau liat nak membayar hutang/sewa kedai mereka di Airport2..so tindakan ini dilakukan supaya mereka lebih 'Elert' dgn pembayaran sewa. lagi satu ada setengah tenant mmg dah bayar tapi bila cek sampai ke bahagian kewangan, mereka tak dapat nak kesan bayaran tu utk company mana atau nak letak kat mana...so payment tu masuk dlm untracable account...so tenant tu akan lebih 'Elert' dgn warning tu dan mereka akan cepat2 bayar sewa/ bagi yg dah byr mereke perlu tunjukkan bukti bahawa mereka dah buat bayaran dan pihak kami perlu buat reconcalation..huhuhuhu.recon tu bukan saya yg buat la..ni pihak executive sahaja yg buat sebab proses recon sangat la rumit sebab perlu mencari semua detail sampai ke lubang cacing.huhuhu..sgt susah ok....

ok la skrg kita cerita pasal aktiviti minggu lepas..saya nak cite aktiviti hari sabtu & ahad je le...hahaha..hari sabtu lepas aku pergi kenduri member KUIS.sorang kawan sekelas saya kawin dengan junior 1sem ngan saya...rumah pengantin perempuan kat banting je...poyo je sebab kata mcm pro je jalan situ sekali ikut GPS sampai ke batu 10 kebun baru...kendurinye batu 9...so mencari la lagi..dlm GPS takde batu 9..ada batu 10..so jalan kedepan lagi baru le jumpa batu 9...sampai je batu 9 jumpa kak ana, mazian, geng2 kelas penganting perempuan..kami geng pengantin lelaki..hahahahaha....

jom kita tengok pengantinnye ye....


 ok ini la pengantinnye..Jabir n Azzah..dua2 ni sama kos ngan aku..
cuma Azzah (wife Jabir) bawah 1sem je ngan kitaorg tapi sebaya...rasanya le

Lepas makan2 n amik gambar (gambarnye sekepin tuh je) aku n kak ana balik...masa nak balik tu terserempak ngan Mazian classmate kitaorg gak...sembang jap..dia cakap aku dah tembam..siap pegang perut lagi tanya "ada lagi satu ke weh?"...hahahaha..aku cakap aku menternak lemak...hahahaha...then dah sembang kejap kami balik le..dah alang2 ada kat situ kami pergi Morib, amik gambo n makan2...makan lagi..tak kenyang2..hahahaha...

so tengok le gambar di bawah... 

 Rizqin ngan batu2...

 Rizqin dah belajar berjalan...

Dah jalan2 kami jalan2 ke Bagan Lalang gak...alang2 kesana kami makan2 n amik gambar lagi....hahahaha..lagi makan....tengok gambo lagi ye...

suka gambar2 kat bagan lalang nih..bila suruh Rizqin sengih dia
automatik menunjukkan gigi 4batang dia kat atas tuh...

ini pun sama...

aku n Rizqin....

happynye Rizqin nih....

Ahadnye pulak ada open house Kuarters KLIA kat dewan..tiap2 tahun buat..meriah okey...sampai tak cukup meja nak duduk..start pukul 10.00am - 1.00pm..tapi bila aku sampai pukul 11.00am dah takde makanan dah pun..so makan le bihun sup..Rizqin makan nasi impit + sup..huhuhuhuhu.....dan gerai dari Sekolah Agama Al-Qalam, Kuarters KLIA jadi gerai tercantik....tengok gambo bawah...

cer teka mana umi saya...hahahaha

Dan ahad tu member KUIS datang rumah..diaorg request nak makan nasi kerabu dan macaroni bakar....so lepas siap2 kemas gerai umi terus gi kedai beli bahan buat macaroni n kerabu.....dan aku tengok je la resipi...sekali resipi kerabu tu tertinggal kuah tumis..tapi takpe le...jadi la jugak...macaroni takpe saya dah pro..hahahaha..poyos sudah....


Dan semalam aku try buat kuah laksa...alhamdulillah menjadi....dan kebetulan ada tetamu nak datang rumah...tengah makan diaorg datang...kelam-kabut weh..hahaha....insyaALLAH aku akan jual Laksa hari ahad nih....
 
Ahad ini ada hari sukan di Sek. Keb. Kompleks KLIA...so aku dah amik borang utk jual Yakult, Laksa, Nasi Lemak n goreng2 macam Nugget n macam2 lagi le....so sesapa yang tinggal area2 sini boleh dtg Kuarters KLIA...meramaikan majlis dan membeli di gerai saya....
 
K la...lama sangat dah nih...
 
Wassalam...

Comments

Popular Posts