Hari Minggu

Assalamualaikum....Selamat Pagi

Aktiviti hari ahad lepas:

Pagi2 bgn masak roti + burger utk suami..dia kene kerja pagi ahad tuh...lepas suami pergi kerja aku siapkan Rizqin mandi apa semua..lepas tuh tidokan dia..yang bestnye tiap kali aku nak tinggalkan dia utk wat kerja lain tiap kali tu la tetiba mata dia terbuka...so terpaksa la tido sekali lagi n siap peluk badan dia sampai pukul 11pg..so kerja aku tak terbuat...hahahaha...

Petang tu kami ke Putrajaya utk amik gambar sepupu aku yg baru selesai konvo di UIA....dia nak ambil gambar kat Istana Kehakiman, Putrajaya..sepupu saya ni lepasan Ijazah Undang-Undang Sivil..sekarang nih sambung lagi setahun untuk Ijazah Undang-Undang Syariah pula....jadi kami ke sana selepas pergi beli barang adik aku untuk balik asrama....

So tengok le gambar2nye..ni semua gambar kandid..lagi gambar dekat kamera umi so nanti la ye saya tambah yang baru...hahahaha

memperkenalkan sepupu saya
yg dok amik gambar - icin
yg pakai jubah konvo - eya
yg lelaki tu bakal sepupu saya - bad (pakwe icin) 

gambar eya tak nampak...tapi nampak muka bad

Rizqin rancak berjalan tapi nak jalan sendiri takmo.
nak org pimpin dia...

Pagi semalam saya cuak sebab ramai rakan kelas dah pergi ambil jubah konvo..saya dengan takut-takut mintak izin dengan boss nak keluar kejap ambil jubah konvo..takut tak dapat saiz..Alhamdulillah dapat permission dari boss terus pergi ke UPM...melilau-lilau juga la mula2 tuh...so tanya org tuh tanya org nih..sebab dia banyak step...

Step 1: Sattlekan yuran yg tertunggak tuh
Step 2: Daftar diri dulu..sertakan borang ambil jubah, borang kaji-selidik dan sediakan kad matrik..semalam tak bawak so dia nak I.C...
Step 3: Ambil jubah, hood dan mortar board
Step 4: Ambil kad sebut nama n ambil gambar potrait sekali..(so jgn jadi mcm saya..sememeh + tak makeup + pakai tudung merah = nampak muka saya gelap dan berminyak sebab bermandikan peluh) tak tahu la mcm mana muka aku bila org panggil nama..hahahaha
Step 5: boleh balik opis sambung buat kerja....

meh le tgk gambar last kat bawah nih....

saya punya paper bag konvo..
ok la

tu je..

wassalam..dan esok saya ada raptai konvo..amik half-day sbb petang saya meeting...

Comments

Popular Posts