Menyepikan Diri Selama 2 Mnggu

Assalamualaikum....

Sepanjang minggu lepas saya berada di Jitra, Kedah... Balik kampung belah suami...Kami bertolak awal pagi Jumaat 9/12/2011.... Sampai je orang dok sibuk-sibuk dah nak pasang khemah untuk majlis esok...Adik Ipar saya bersunat esoknya tu....Saya tak watpe sangat la sebab dah ramai tolong...Saya tolong basuh pinggan mangkuk...tengahari kami makan ramai-ramai...family saya, family mak saya n family mertua saya.....so memang meriah...makan pun bertambah-tambah...

Sabtu kenduri berkhatan..pagi-pagi lagi suami dah kejut adik dia untuk pergi ke Klinik....dia orang pertama kene sunat...kenduri mcm kenduri kawen lagaknya..buat besar sikit lepas n mgkn takde kenduri besar...sebabnya adik bongsu ni lambat lagi nak kawennye...kenduri kali ni kenduri prewedding la konon-kononnya....


Hari berikutnya macam-macam hal jadi..malas nak cerita lagipun P&C....ada something happen masa kami berada disana dan Alhamdulillah selesai dah sebelum beberapa hari sebelum kami pulang kesini....dan beberapa hari tu kami manfaat sepenuhnya pergi berjalan-jalan....tapi gambar takde sebab bawak mak mertua..malu la nak amik-amik gambar tempat yang kami pergi....

Tempat-tempat yang kami pergi Bukit Kayu Hitam (BKH), Makan Cendol Pulut sebelum ke BKH..esoknya kami pergi Padang Besar...beli cucur + beras pulut + Bekas Air + Jambu Batu berwarna hijau (jambu batu yang sudah dibuang kulit diperap dengan air gula bewarna hijau je pun) + Paste Tom Yam kecil...Baju beli la gak tapi untuk baby...Mahal la bila cuti sekolah..kena tunggu bukan cuti sekolah baru nak borong periuk...Orang luar macam syok je shopping sebab alang-alang dah datang sana kan....angkut la jugak...

Ini ada sedikit gambar yang takde kene mengena dengan apa yang saya ceritakan...rasa tak lengkap kalau takde gambar....


Rizqin naik gerek a.k.a basikal

ini anak buah ke dua suami..

Rizqin kalau nampak gerek ini..ditunjuk-tunjuk nak naik...

anak buah sulung


yang ni best...laksa ikan sekoq..
nak rasa jom pi Alor Setar...sedap...

k la korang...ni entry semalam sebenarnya..takde idea nak menulis...

wassalam...

Comments

Popular Posts