3tahun sudah.....

Assalamualaikum....Selamat Pagi....


Alhamdulillah genap 3tahun saya berumahtangga bersama suami tersayang..bila ingat balik pertemuan kami ni rasa macam tak caya saya dah nikah dengan dia, dah merasai saat-saat indah mengandungkan dan melahirkan zuriat pertama saya....

Saya nak cerita balik macam mana saya boleh kenal dia. Rasanya masa tu tahun 2008 awal tahun..Suami ditugaskan menjaga bangunan tempat saya bekerja...kerja dia jaga bangunan, kalau ada kerosakan dia akan panggil orang-orang yang terlibat dalam pembaikan bangunan...Erm...Contohnya macam power shutdown ke Aircond sejuk sangat ke panas sangat ke nanti dia suruh orang lain handlle untuk baiki je la....Jadi masa tu saya wat tak tahu je al-maklum la saya ni bukan peramah pun..saya suka mendengar dari berkata-kata so masa nampak dia cek-cek tingkat tempat saya kerja tu saya pun pelik..Eh..ada budak baru ke cek-mengecek bangunan ni??? Tapi saya wat tak tahu je.....hahahahaha

Nak di jadikan ceritanya bila 1st time (rasanya la) dia tegur saya masa saya dok minum vitagen n time tu saya nak masuk lift...Dia tegur cakap " ai....minum vitagen??..." tapi saya diam je terus masuk lift...macam poyo je...;p

Lepas tu bulan puasa.....awal-awal bulan puasa rasanya.....ada officemate bagi no hp saya dekat dia..start dari situ kami rapat..balas-balas sms....tu je la...pastu buka puasa sama-sama....masa tu ramai-ramai officemate saya, kawan KUIS saya, dan dia....rasanya ada la dalam 10orang kot....

So malam raya tu la dia kata nak amik saya jadi isterinya...Macam singkat sangat saya kenal dia tapi dia tahu macam-macam pasal saya..aktiviti saya pun dia tahu sampai jumpa kawan sekolah menengah yang lelaki pun dia tahu...eeee....pelik tapi saya ambil tu semua sebagai langkah dia untuk kenal saya dengan lebih jelas, lebih terperinci sebab saya memang akui saya ramai kawan lelaki daripada perempuan...Ingat lagi masa sekolah menengah kalau saya nak pergi mana-mana hatta pergi kedai dekat area BBST mesti ada bodyguard...hahahaha... bodyguard kawan kelas saya tetapi lelaki..takde perempuan tau....perempuan pun kadang-kadang je...biasa masa tingkatan 5 la ketara sebab saya stay sekolah sampai petang..saya mintak kawan saya ajarkan saya math...saya lemah sangat time tu....yang ajarkan pun lelaki...saya tak ramai kawan perempuan....bila saya kat KUIS saya ramai kawan perempuan....best sangat..eh..dah melalut ke tempat lain pulak ye...

So malam raya tu saya bagitahu dia jumpa umi dengan abah dulu sebab bukan saya yang boleh putuskan semua ni...kalau betul dia serius dengan saya, biarlah umi dan abah yang restukan baru lah pergi ke stage lain....

Jadinya raya ke berapa saya pun tak pasti dia datang sorang-sorang bawak buah epal, bual-bual ngan umi dan abah..lepas tu dia tergagap-gagap nak bagitahu dia nak kawan saya dengan lebih rapat lagi..time tu saya senyum sorang-sorang..lucu sangat sampai merah mukanya nak bagitahu tentang tu aje....hahahaha

Rombongan merisik pun datang hujung raya kalau tak silap saya...hari terakhir saya exam..masa tu saya sem 4 kot kat UPM..saya kerja sambil belajar ye kawan-kawan....masa tu maksu saya kat Taman Melati, KL datang....Mak ayah dan adik bongsu suami dan sedara dia dekat Kampung Gadong.....Dah risik-risik terus tetap tarikh sebabnya kami tak bertunang..terus nikah je....

Tarikh nikah kami 14.03.2009 malam tu kami sah menjadi suami isteri dengan sekali lafaz je...Alhamdulillah....

-------------------------------------------------------------------

Apa lagi mau cerita....sebenarnya saya malu nak cerita...saya tulis separuh tadi tapi terasa cam nak padam balik je...kami kenal tak sampai sebulan pun sebenarnya iaitu time bulan puasa tu je....tapi dah jodoh kan..tak kisah jumpa atau kenal lama mana pun kalau dah jodohnya ada tetap di satukan jugak kan.....

Sepanjang 3tahun bersama banyak lagi yang perlu kami explore..apa yang dia suka apa yang dia tak suka..sama juga dengan saya...kadang-kadang saya ni perlu ditegur banyak kali sebab saya ni pelupa dengan erti kata lain masuk telinga kiri kuar telinga kanan.....jadi kadang-kadang tetiba dia marah, saya dah konfius saya ada buat salah ke, apa salah saya....kok udah nyanyok nyonya ni..hahahaha... sama juga dengan saya terkadang saya tiba-tiba nak marah dia....hahaha...konpius..ada wayar tercabut gamaknya......

Tapi takpe..janji happy janji takde masalah yang tak boleh di selesaikan lagi..setakat ni biasa-biasa saje....dah 3tahun kenal pun masih lagi ada benda yang belum kenal....

Semalam kami sama-sama ambil cuti...kami pergi Jusco Seremban 2 je...Jalan-jalan, makan-makan....pastu pergi rumah baru kami untuk cabut rumput..tanam daun pandan...hahahaha...pastu tido..petang balik rumah kuarters masing-masing siap-siap sorang kena pergi padang bola jadi pengadil bola dan sorang lagi kene pergi jual yakult kat kuarters...tapi tak ramai yang beli...ramai balik kampung....gambar takde..terlupa....

Sekarang ni kami sedang dalam proses buat aktiviti yang menyeronokkan..Anak pun boleh explore sama-sama....nanti kita update kat sini ye...

Alhamdulillah 3tahun nikah dah ada sorang anak penceria suasana..budak banyak mulut n banyak akal....

tata korang..

Wassalam

p/s: rasa cam nak tanam jagung tapi macam tak muat je tanah....hahahaha

Comments

  1. nak kawen jugak. hehe

    jemput join segmen pka

    http://pkaemerald.blogspot.com/2012/03/pka-rahim-segmen-rakan-blogger-saya.html

    tq :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya

Popular Posts