Kelab Blogger Ben Ashaari

My Lovely Friends

20 March 2012

Aku Marah!!! Restoran Mamaworld


 Assalamualaikum....

Hari Ahad lepas saya ingat lagi 18/03/2012 saya pergi ke Seremban 2, dah alang-alang ada sana my umi ni nak la rasa makanan yang kuar dalam TV3 tu Jalan-Jalan Cari Makan..Masa tu Qi lagi ok....Dok teringin kami pun cari la..Sebab ada sedara kat sana so jalan tu dah familiar la sikit dengan kami jadi cari je Family Store...Cari dan jumpa...Yeay kami pun happy sebab adik n anak dah lapar....

Kami sampai lebih kurang pukul 9.00++ macam tu..tak ingat tapi dah sampai tu Umi macam pelik katanya ramai customer..tapi tak ramai pun....saya cakap dah malam lagipun mana ada makanan negeri sembilan waktu malam...jadi kami masuk la dalam kedai...luar sejuk masuk dalam kedai panas..ok tu takpe sebabnya kami nak tapau je...tengok-tengok takde pun yang nak datang ambil order kami dah berdiri dekat satu meja ni....nak duduk dah pun tapi kami macam pelik kenapa still takde orang nak ambil order..jadi kami berdiri balik tengok2 kot ada org nak ambil order ke tak tapi takde...so takpe la..kami tunggu lagi...dekat 10minit berdiri sambil decide nak tapau mee bandung yg berkuahkan kacang tu..."konon konon la kan"..... yang kami perhatiikan budak lelaki dan budak perempuan dok tercongok tengok bola depan skrin besar lepas tu datang perempuan sorang lagi pergi ke kaunter..padahal dah lalu dekat dengan kami...cuba korang bayangkan apa perasaan saya..ada rasa nak duduk lagi ke bila dilayan sebegitu rupa....kemudian datang pulak budak lelaki yg duduk tepi longkang tadi yang tengok bola tu dok menyembang dengan perempuan yang duduk dekat kaunter...tapi tak ada pun yang datang ke tempat kami berdiri di tepi meja makan tanya kami macam ni "ye cik/puan nak makan ke nak bungkus"...HARAM...takde pun..jadi my Umi berangin terus keluar dia cakap kuat bagi dua orang makhluk manusia dengar..kata my Umi "balik je la dah ada orang tapi tak ambil order"...kami pun balik....

Jadinya balik tu kami pergi kedai dekat ngan rumah kami...hampir dalam kedai tu lagi besar dari Kedai Mamaworld ni....hampir semua meja penuh lebih 10meja penuh....tapi dia please n welcome me n my family...dia boleh tanya nak makan ke nak bungkus..nak order apa dan sebagainya....tapi kenapa Kedai Mamaworld tak boleh buat macam tu....kedai yang saya pergi ni pun penat juga macam Mamaworld tu..betul tak korang tapi kenapa customer service dia bagus tapi cuetomer service yang dah masuk dalam TV low class...patutnya Jalan-Jalan Cari Makan kena study gak CUSTOMER SERVICE dia macam mana....betul tak....

Jom tengok apa yang dia reply dengan komplen saya dan komen sekali apa rasanya kalau anda di tempat saya....

 






See, siap tawarkan saya kerja tu...Saya tahu la saya ada degree administration tapi korang rasa diaorang memang nak saya kerja dengan diorang ke..siap cabar saya tu..bagi saya tak payah la..kalau dah rupa perangai macam tu berapa lama la agaknya Mamaworld bertahan...bukan mendoakan tapi cuba la tengok..orang yang bongkak tak lama bertahan...naik atas sikit dah riak..kedai kecik baru tu..belum besar gabak macam Tesco ke Jusco....

Segala yg baik datang dari ALLAH segala kekhilafan saya dah pun saya minta maaf dengan Mamaworld page....memang saya mengaku saya ada menghamburkan kata-kata kasar..tapi saya TIDAK MENGHINA MEREKA..dah MEMANG TERUK saya cakap TERUK la..takde pun niat nak lingkupkan kedai dia...betul tak korang...

Wallahualam...

Wassalam

8 comments:

  1. sabar je lah...x lame tuh...kalau skunk akak cakap...sok2x sploh orang lak yang cakap mende yang same.....mane tau....kalau sy x masok lagi kedai tuh...saya serve orang lain pon ok jer...kadang2 mungkin masalah pengurusan...siapa tahu???

    ReplyDelete
  2. saya kalau orang buat dek...memang keluar je...

    ReplyDelete
  3. saya kalau orang buat dek...memang keluar je...

    ReplyDelete
  4. kalau sy pun keluar je..dah tu bila kita komplen dlm fb bukan pihak diorg nak minta maaf..

    cm pelekehkan lagi adalah, diorg lupa ke, pelanggan selalu betul..

    ReplyDelete
  5. eh .. agak teruk jugak kata-kata Restoran tu dalam fb awk ye..what ever is. sbg peniaga , mcm mana pun kena jaga customer .. bila awk dah luahkan dlm fb tu , dia sepatutnya minta maaf je , tak payah nak perli ke apa bagai kan . nanti lg teruk org pandang restoran tu bila baca ayat dia dlm fb tu . ermm .. sabar ye . dah lenkali xyah pegi lg dah kt situ .

    ReplyDelete
  6. hadoi.. bukannye nk minta maaf. siap dgn pakage sindiran lagi. huhuhu.. agak kurang bagus la itu restoren.

    ReplyDelete
  7. yup betul tu...sakit hati...

    ReplyDelete
  8. erk...for my 1st impression, kata2 dia tu agak tak professional la...camne kedai nak laku kalau layan customer camtu ;p

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya