Kelab Blogger Ben Ashaari

My Lovely Friends

24 April 2012

Jalan-Jalan Cameron Highland




Assalamualaikum...Selamat Pagi....

Yeay!!! Berjaya kuarkan gambar dari handphone...semalam godek punya godek nak installed apa semua baru boleh ambil gambar yang tersimpan dalam handphone...hehehehe.....Mempersembahkan...

Gambar-gambar masa balik kampung Kedah hari tu....hehehe...selingan jap ye...gambar ni saya ambil nak dekat Maghrib kat rumah Maksu suami saya.....rumah dia betul-betul depan sawah padi....

 tali air + sawah terbentang...

 kereta Paksu...

 Subhanallah...cantik sangat

 masa matahari terbenam.....

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Cantikan suasana kat Kedah...Area Perlis pun cantik gak....tapi jangan main-main tau cuaca kat Kedah lain sangat kat sini..Kalau panas sampai perit kulit muka..tu kadang-kadang saya balik sana saya akan demam tak pun lepas balik ke sini saya akan demam...hahahaha......

Ok ikutkan kepada tajuk asal jalan-jalan ke Cameron Highland ni sebenarnya secara tidak langsung sebabnya cadangan asal nak pergi kesana hujung bulan 4 tapi tak jadi sebab abah tak boleh cuti....so kami yang ada kat Kedah terpaksa pulang awal untuk ke Cameron Highland..Suami saya cakap ini 1st time dia balik awal dari Kedah..Sian pulak saya dengar...Tak puas lagi la tu dok kat kampung....takpe raya nanti kita balik lama-lama macam biasa ye.....hehehehe

Meh le sudisudikan diri tengok gambar saya pergi Cameron...Banyak juga gambar ni tapi mejoriti semua kat MARDI Cameron je...hehehehe..




 kami naik Cameron dari Simpang Pulai, jalan ok la tak teruk sangat...

 matahari pun mau-malu nak timbul..ni dah petang dalam pukul 5...

 kabus menguasai diri..jalan slow je..tebal betul kabus...

sampai je terus pergi pasar malam...
acik jual strawberry coklat..3cucuk RM5

 udang RM10 - Sedap tau....

 ini sayur air...RM5 sebekas...

suasana pasar malam...
 
 Rizqin dengan baju sejuk...budak ni tengah asma...
kalau minum susu ibu kurang kejap asma dia...huhuhu

 silau le....

 jom tido kawan-kawan....

 Hari ke-2 sarapan dengan Maggie Ayam, Sandwich dan Strawberry

 Sampai je rumah Cik Amnah dekat MARDI terus Rizqin sambung tido...
syokkan tido dalam 'aircond' semulajadi ni...

 bunga-bunga.

 subur je..ni gambar area MARDI ye..
Korang masuk kena bayo RM10 kan..
Kitaorang FREE.....hehehehe

 Bunga lagi....

 yah..penuh bunga..geram saya...

 Rizqin buat aksi babai....

 ok dia dah start buat muka...

 cam kenai je kan...muka kat header tu..hahahaha

 air-air..rizqin yang cakap...

 ini pun sama gambar header kat atas tu...
Rizqin suka buat muka...

 bagi ikan makan.....dedak dia tu korang kena bayo kan..
kitaorang FREE juga....hehehehe

 Rizqin bagi makanan ikan..mula-mula dia nak masuk dalam mulut tu....

 kebun strawberry....

 strawberry.....

 bunga lagi....

 lagi....

 dan lagi....

 tomato..geram..rasa nak ambil dan makan terus....

 anggur....anggur yang kena tipu...sebab apa...
ada la..

 apple....

 tomato yang dah masak...

 yeay muka happy..

 bagi arnab makan...Cik Amnah siap bawa 1 bakul kobis untuk bagi arnab makan....

 cute.....

budak-budak lain pun join sama...hehehehe

tu je la gambar yang sempat saya ambil....nak tahu kalau kita orang Islam nak beli strawberry yang orang Islam tanam boleh pergi Kampung Taman Sedia....Kat situ dijamin sedikit la...makan tanpa was-was....hehehe..sedap juga.sampai bawah masih lag rasa manis-manis masam....

ok la tu je ye...

wassalam...harap korang enjoy...

2 comments:

  1. Cantiknya gambar kat Kedah tu...

    ReplyDelete
  2. best tu.. cam terpanggil lak nak pegi saner.. ingat kat sana ada kebun teh jer.. :) TQ 4 d info...

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya