Mak Mertua Datang

Assalamualaikum..Selamat Tengahari...

Pergh..dah tengahari..tak sedar langsung...kerja banyak sangat dan badan pun tak sihat...kalau nak tahu kenapa saya menyepikan diri sebab saya tak sihat..bukan demam ke apa semua tu..no..no..no...tapi saya dilanda sakit badan..lesu sangat sampai bila dah tido nak bangun balik sangat la MALAS...Kenapa jadi macam tu? Mungkin sebab saya dah tak kuat, urat dah tegang, tahap stress meningkat....hahaha....dan 2minggu juga area Kuarters KLIA tak memekak dengar speaker saya jual Yakult....saya tak boleh angkat berat..dukung rizqin pun kejap-kejap je....

Lepas tu apa saya buat.....? Saya buat operasi mencari kawan saya yang suka pergi mengurut....haaaa...ambik ko....saya ambil pakej urut bersalin RM200++....sebab saya belum berurut bersalin...hari pertama urut hari Sabtu lepas....lepas urut habis sakit 1 badan tapi takpe sebab boleh tahan lagi pasalnya sakit sedap bukan sakit tak bermaya tu ok...hari ke-2 makin sedap rasa badan..my tukang urut tu kata hari ke-3 kita buat bekam n tangas la pasalnya urat badan saya dah lembut tapi badan bisa lagi...yup betul tu badan rasa berbsa..sakit...dan semalam last rawatan saya...saya pergi kekedainya di Desa Cempaka, Nilai bersebelahan Kinik Shukri...Semalam bekam darah saya keluar malu-malu je..budak yang buat bekam tu kata angin banyak badan tu yang darah malu-malu nak kuar...

Dan perubahan ketara lepas urut,bekam,tangas dan mandi akar kayu tidur malam saya dah tak berdengkur....biasa kalau berdengkur saya akan tersedar sendiri sebab saya rasa kerongkong saya macam tersangkut..saya bekas asma jadi lendir-lendir tu sentiasa ada jadi bila saya berdengkur saya akan terjaga..thanks to lendir-lendir yang degil....haaa...kalau nak tahu walaupun saya ni dah takde asma tapi masih ada lendir-lendir di kerongkong saya..kalau saya batuk makan berbulan nak sembuh.....huhuhuhuhu

Apa lagi ye nak tulis sini.....

Oh ye..mak mertua saya akan sampai beberapa jam dari sekarang tapi rumah baru saya tu tak berapa nak lengkap lagi sebab peti ais saya takde...ada kat kuarters simpan stok yakult....oh..saya rasa takut..takut mak mertua tak selesa..tilam ada tapi tilam nipis je...

Aktiviti saya kat opis minggu n sangat ekstrem ye kawan-kawan..kalau saya tak update blog maknanya saya sedang tunggang-langang dan terbalik-piot buat report bagai ye...al-maklum le awal bulan saya kena buat report...minggu depan saya balik Kedah ye....nak kirim silakan.....

My handphone galaxy w dah diselamatkan dan dah digunakan pun....semua gambar lagu hilang..no tepun pun dah takde.....

Hari Jumaat ni saya nak buat treatment rambut saya..serabut dah....nak gunting n cucikan sekali...manjakan diri dengan kakak melayu ye...bukan amoi..no..no..no...hahahaha....ini kedai kawan kakak yng jadi tukang urut saya tu...ok la kita tengok hasilnya ye....tapi tak leh tunjuk kat sini la...kat kawan perempuan, family dan yang paling penting dekat suami ye you alls....

ok la tu je...

tata korang...

wassalam

Comments

  1. hi.. jom baca entry baru pka.

    http://pkaemerald.blogspot.com/2012/04/make-up-by-pka-rahim.html

    tq :)

    ReplyDelete
  2. hi..!
    jom baca entry baru pka.

    http://pkaemerald.blogspot.com/2012/04/ziela-make-up-by-pka-rahim.html

    tq :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya

Popular Posts