Hari Pertama Dengan SDII

Assalamualaikum.... Selamat Pagi

Hari ni di kira hari pertama saya minum kembali SDII... Berat saya naik balik lepas raya puasa hari tu... Jadi ini adalah hari ke-3 saya berpuasa ganti dan hari pertama saya bersahur menggunakan SDII...

Cerita pasal berat badan pulak paling kurus saya dapat capai masa muda belia ketika itu saya berusia 20tahun.. Itu adalah berat yang paling ringan masa saya berada di kolej (KUIS) dan ketika sudah bekerja di KLIA iaitu berusia 21tahun... Nak tahu berat saya masa tu?? Berat saya dalam 45kg.... Haaaaa.... Nak tahu sebab apa saya kurus??? Sebab masa tu saya ada Anemia..... Sebab tu kurus even sebenarnya saya makan boleh tahan banyak tapi saya semakin kurus.... Sampai masa pesta konvo KUIS saya pergi la cek kesihatan... Bakal Misi yang sama belajar dekat KUIS terkejut kata saya ni kurus sangat... Kena tambah berat badan.... hahahahaha...... Nak tahu berapa kali saya pengsan dekat KUIS??? 3kali saya pengsan dan hampir pengsan masa balik Kelantan... Time tu arwah nenek baru meninggal.... Nasib baik masa rasa nak tumbang cepat-cepat saya duduk hilangkan pening, mulanya tak nak ikut Ummi pergi pasar sebab dah rasa badan tak sihat tapi nasib baik ikut sebab siapa nak angkat saya kalau saya pengsan kat kampung pulak... Time tu semua orang tengah sedih arwah nenek baru sehari tinggalkan kami..... Dan saya tengah ambil exam untuk semester ke-5.....


gambar ni masa saya kat KUIS
besar gile baju tu yang tak perasan saya dah kurus....hahahaha

Dan bermula berat saya bertambah bila dah kerja kat KLIA sampai la masa nak dekat akad nikah saya berjaya naikkan berat badan saya dari 45kg kepada 57kg....hahahaha.... Dasyat tak.... Dan pregnant dari 57kg hingga 62.5kg (last timbang masa ada tanda-tanda nak bersalin pada minggu ke 38)... Dan selepas bersalin berat saya maintain ke 57kg balik dan selepas itu semakin naik dan naik hingga cecah 64kg...huhuhu...

Dan bermula episod saya untuk kuruskan badan... Doakan saya ye... Dan rekod hari ni berat saya mencecah 63kg... Target saya dalam 55kg... Hopefully berjaya....hahahaha

k la tu je...

Selamat bekerja...

Tata

Wassalam.....

Comments

Popular Posts