First Try Order - Ice-Cream Cake

Assalamualaikum...

Terima request dari officemate nak kek aiskrim... Alamak!!! Tak pernah buat dan disebabkan kepercayaannya terhadap saya makanya terhasil lah kek aiskrim....

Aiskrim saya beli je kat supermarket sebab dia request aiskrim tu.... Tapi saya tak puas hati sebab aiskrim tu cepat sangat cair....

Jadi ikutkan saja bicara customer... Customer always right kan... So buat... Kek span dia mudah aje... Cuma nak tunggu aiskrim betul-betul keras hazab ok... Lama gile... Akhirnya saya terdampar di bilik tengah sambil kemas bilik... Pukul 12 malam saya tengok masih belum beku... Dari pukul 9malam kot... Akhirnya saya maksimumkan suhu peti ais... Pukul 3.30 pagi bangun aiskrim dah beku so mula mendeko kek tu 4.30 pagi siap... Terus upload kat FB.... DASAR....hahahaha


Nak dijadikan cerita bila bawa ke office aiskrim tu mencair balik sampai terkeluar aiskrim coklat... Agaknya peti ais kat office ni tak kuat padahal dah maksimum ok... So tumpang kedai pakcik Dollah letak dalam bekas aiskrim dia.. Pastu husband officemate ambil bawa balik.... Oh rasa usahaku sia-sia je sebab dia mencairkan diri...

Maka saya adalah sangat tidak berpuas-hati jadi malam ni saya nak buat lagi... Nak buat aiskrim sendiri.... Hopefully menjadi... Doakan ye....

Sebelum tu mari tengok hasil usaha saya membuat kek aiskrim...

Tak berapa kemas sangat sebab kelam kabut aiskrim nak start mencair....

Ok... Tu je la setakat hari ni

Esok saya takde ye... Saya ada kelas kat MATC, KLIA

Wassalam.....

Comments

Popular Posts