Kelantan vs. Johor dan Kenangan....

Assalamualaikum....

Hai Geng....

Try sebaik mungkin untuk berblog setiap hari kecuali Sabtu & Ahad... Kondisi laptop adalah sangat kritikal, dah tenat pun.... Kena kumpul duit untuk beli baru, tak pun repair dulu sebab banyak harta karun dalam tu... Walaupun dalam tu hasil kerja assignment time degree hari tu tapi benda tu sangat penting dan ada gambar Rizqin dari baby dalam tu juga....

Esok bagi peminat Kelantan dan Johor acara kemuncak bagi perlawanan bola sepak kan.... Saya kalau boleh tak nak la korang gaduh-gaduh ye kalau salah satu kumpulan menang...Redha je la ye korang.... Sebab kes Johor vs Pahang cukup menyayat hati.... Patutnya sesama Rakyat Malaysia kita patut la meguatkan lagi ukhwah yang ada tapi sebab terlalu obses mereka lupa yang kita ni satu Malaysia dan itu yang penting sebenarnya....

Cerita pasal Johor dan Kelantan ni saya sebenarnya dibesarkan di Johor ye kawan-kawan... Dari bayi sampai umur 7tahun.... Saje je nak cerita.. Saya tinggal kat Senai dulu dekat dengan kawasan Airport.. Ayah saya DCA time tu.... So saya memang membesar kat sana... Seronok juga masa kat Johor mungkin time tu takde la sangat kes-kes macam sekarang... Saya naik basikal je tau pergi sekolah Tabika, Kemas.... Pagi-pagi dengan basikal bukan roda dua ye masa tu belum lepas lagi tayar 2 saya pakai tayar empat.... hehehe..... Lepas tu baru slow kurangkan tayar tiga dah berani tayar dua...yeay... Ada la sikit gambar saya masa kat johor dulu....

 Seksi kau....hahahaha.. Masa baby...
Macam Rizqin tak?

 Gambar ni pun masa kat sana...
kalau tak silap time ni saya 6tahun kot...
adik no 2 pun kecil lagi....
gambar ni dengan Opah, Maksu, Baby Afiq dan sepupu...
Saya hak dok pejam mata tu...
Cute tak?

Ni masa ambil sijil habis sekolah tabika...
ada gak buat persembahan time ni...
gambar tak tahu dah kat mana...
Umi simpan dah kot...


Kalau rasa dalam gamabr ni macam kenal je...
Jom kenal balik... Lama tak jumpa korang....


Lepas tu saya pindah ke Airport Terengganu pula... Bestnya tinggal kat Terengganu sebab dekat dengan laut... Asal petang je ajak anak kawan abah yang saya rapat pergi laut.. Cari kepah la apa kebenda apa la..... Rasanya pernah kot tidur dekat pantai... Abah gila memancing sampai sekarang....

Tapi tak lama dalam 4bulan macam tu... Abah dapat transfer pergi Airport Pengkalan Chepa, Kota Bharu, Kelantan... Time ni tiap-tiap minggu abah balik kampung.. Syok oooo.... Sebab rapat dengan sedara mara kan.... Tapi tak lama sampai darjah 4 je....

Lepas tu Abah kena transfer ke Penang dan akhir sekali ke Sepang... Yang ini cerita kemudian ye... Ada satu je gambar yang ada dalam komputer ni masa kat Kelantan *tak pasti*...

ini masa dah ada 3 beradik... kat mana ntah ni... Lupa... hahahahaha

So korang orang Malaysia jangan gaduh-gaduh ye....... Kalau boleh sokong la dua-dua macam saya....hahahahaha

Tu je la ye.... tak tahu nak tulis apa... nak balik dah ni... cam tergantung lak... takpe nanti saya betulkan balik....

Wassalam....

Comments

Popular Posts