Kelab Blogger Ben Ashaari

My Lovely Friends

31 July 2013

Resepi Telur Bistik versi Hentam

Assalamualaikum...

Semalam berbuka simple-simple je......

Jom saya nak share masakan simple saya tu....


Resepi Telur Bistik - Versi hentam kromo....
Sumber : http://sysygawk.blogspot.com


Bahan-bahan:

  • 2biji telur 
  • Daging cincang
  • Sedikit garam
  • Bawang besar - potong dadu
  • 2ulas bawang putih - potong dadu
  • Sos cili
  • Sos tomato
  • Sos tiram
  • Sayur campur


Cara-cara:
  1. Pukul telur dengan sedikit garam dan lada sulah dan goreng telur dan hidangkan dalam pinggan
  2. Tumis bawang besar dan bawang putih sampai naik bau.... Minyak sikit je ye...
  3. Masukkan daging cincang sampai daging masak... Nak letak air sikit pun boleh bagi daging masak elok
  4. Masukkan mix-vege (sayur campur)... Biar sampai mix-vege masak
  5. Masukkan sos tiram, sos tomato dan sos cili....Kacau hingga sebat dan pekat
  6. Masukkan garam dan gula sikit je... Kalau tak nak masukkan pun takpe....
  7. Tutup api dan tuangkan atas telur goreng tadi.....
  8. Sedia untuk ngap dan bismillah
Itu saja... dah pukul 4ptg ni... Saya nak balik dah...

Tata

Wassalam...

1 comment:

  1. alamak...menggiurkan betul nieh...peberet akak kalo mkn kat luar...

    **selamat hari raye buat nadiah sekeluarga...mohon ampun maaf zahir dan batin...moga2 kite mendapat keberkatan di syawal yg mulia .....

    hati2 pulang ke kg yeak...

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya