Pusing-Pusing Penang

Assalamualaikum....

Rehat 2jam hari Jumaat ni dimanfaatkan dengan membuat karangan... Walaupun karangan ni dah basi tapi saya nak juga cerita pengalaman saya berjalan-jalan ke Negeri orang... Bukan selalu dapat buat macam ni kan....


15 April 2013

Al-kisahnya saya dan team ada assignment mengenai Airport Penang... Dah alang-alang ada assignment ni kami buat keputusan kesana untuk kaji dan selidik berkenaan Airport ni... Yang saya belajar ni ditanggung oleh Malaysia Airports Holdings Berhad dan tenaga pengajar dari MITRANS UiTM Shah Alam.... Assignment kami mengenai kawasan lapang Malaysia Airport sesuai tak untuk menerima Kapal Terbang A380... Walaupun saya dah dapat maklumat dari Unit Planning & Development (P&D) tapi kami nak tinjau juga keadaan disitu.... Nasib kami baik sebab group P&D melayan setiap pertanyaan saya termasuklah Boss diaorang... Thanks sangat-sangat....

Hari pertama saya sampai Penang saya ajak husband pusing satu Pulau... Memang boleh pusing dari lepas Asar sampai ke malam....hehehehe.... Seronok pusing tapi kami dalam kereta je... Cuma area tempat kena Tsunami dah jadi shopping complex tahap 5bintang... Besar-besar bangunan tepi pantai tu.. Shopping complex pun ada.... Ada juga makan dekat mana ntah tapi kat situ mahal betul lepas tu berebut-berebut nak ambil order makanan... Husband cakap takpe, makan je, ambil pengalaman makan dekat sini katanya.... Rasa nak makan dengan pinggan dan gelas rasanya dah mahal sangat... Kerang sepinggan pun boleh cecah RM12.... huhuhuhu..

Lepas pusing area situ baru kami pergi ke Batu Feringgi yang saya bagitahu ada banyak hotel, kondo, dan shopping complex dekat situ... Kalau nak tahu macam mana rupa boleh la kesana.... Meriah tau tepi pantai Batu Feringgi..... Boleh shopping barang branded lagi kat tepi pantai.... Kerrrlllasss kau kiah....hahahahaha

Malam baru balik dari Batu Feringgi... Jalan area Batu Feringgi kan orang suka drift so jumpa la satu kereta ni kejap je dah hilang.. Memang mahir dia jalan situ... Siap drift bagai.... Malam tu juga saya jalan pergi area rumah saya dulu... Kuarters Airport Penang... Ayah kerja Bayan Lepas dulu so jalan-jalan tengok kawasan rumah lama... Kawasan situ pun dah maju macam-macam dah ada... Tapi sayang rumah tu dah usang sangat macam dah tak ramai orang yang tinggal kat situ dan ada rumah apartment yang baru juga kat kawasan tu..... Tengok juga sekolah tapi lalu je... Banyak betul kenangan kat situ..... Pergi sekolah jalan kaki sebab dekat sangat dengan rumah... Lepas habis sekolah pekena laksa tepi jalan dekat dengan sekolah... Oh kenangan......

Jom tengok keletah anak bujang sorang ni....

 Ceria je budak sorang ni kalau dapat jalan-jalan.....
 
Hari ke-dua pagi tu saya terus ke Penang Airport... Ambil gambar semua jumpa orang operation semua... Melawat kawasan Airside dan Landside, tengok gate tengok facilities semua la... Link brigde, baggage link, semua untuk internal dan domestic departure dan arrival... Semua tempat jalan... Ambil gambar semua lepas tu siap-siap bahagikan tugas... Lepas tunggu kawan classmate yang kerja kat sana tapi bukan satu group nak bawa makan nasi kandar... Saya tak ingat nasi kandar apa tapi diaorang cakap speacialty dia ayam goreng sedap... So pergi la rasa....
 
Bila dah kenyang makan semua kami berpecah sebab saya akan ke Kedah dan yang lain akan balik ke Sepang..... Sebelum bertolak balik Kedah jumpa Officemate lama masa kat Sepang dulu dah pindah ke Airport Penang... Lepak dalam sejam macam tu terus ke Kedah..... Sebelum balik Kedah sempat la singgah Jeruk Madu Pak Ali...
 
Ada nak kongsikan view area Penang...
 






 Suka tengok suasana di Penang...
Teringat masa zaman sekolah rendah dulu....
 
Tu je la ye untuk hari ni...
 
Wassalam....



Comments

Popular Posts