Mak Mertua Ada Kat Rumah Sepanjang Cuti Sekolah

Assalamualaikum....

Dah masuk hari ke-3 mak mertua ada di rumah saya... Sejak ada Rizqin ni mak memang kerap datang rumah lagi-lagi cuti sekolah.... Weekend hari tu kitaorang beli barang dapur dekat Mydin Seremban 2 tu... Takat jalan-jalan cam tu je la.... Takde kemana-mana....

Sepanjang mak mertua ada kat rumah ni agak meriah la makan-makannya... Aktiviti memasak meriah la.... Hari Sabtu sarapan ditaja oleh suami.... Makan tengahari saya buatkan Sayur Kacang Buncis Goreng dengan Daging, Ikan Bilis Goreng dengan Ayam Goreng Ayamas, makan dengan nasi dan kicap (simple sangat), Malam tu pula saya buatkan Bihun Rebus, Mak siap tanya macam along buat hari tu ka? Kalau macam hari tu mak nak la....hahahaha... So buatkan je terus... Kekenyangan sepanjang hari.. Alhamdulillah

Hari Ahad pula sarapan saya minta suami belikan roti canai je untuk saya, untuk mak belikan nasi lemak.... Tengahari kitaorang pergi Darusyifa' dulu untuk berubat.... Lepas tu pergi makan Nasi Itik Panggang dekat area Batang Benar, Nilai makan pula dengan Coconut Shake lagi mengancam.... hahaha..... Lepas makan melencong ke Seremban 2 beli barang sikit... Balik dah Asar... Petang semalam juga adik whatapps kata nak datang rumah jumpa mak mertua so saya perapkan kambing lepas tu panggang, masak nasi dengan ayam masak kicap + telur dadar.... Semalam pun sepanjang hari juga kenyang....hahahaha... Alhamdulillah... Rezeki...
 
 Rupa Nasi Itik Panggang
-Ehsan dari Google-

Hari ni pula cadangnya sebelum pergi kerja nak buatkan nasi goreng tapi dah terbangun lambat, so petang ni saya nak buat mee rebus pula... Versi resepi umi saya cuma balik kerja nanti kena beli sotong dengan udang je... Nanti saya tempek resepi esok ye... In sya ALLAH....

Disini saya sertakan link resepi yang pernah saya tinggalkan kat sini... Mana tahu korang teringin nak buat:
Ok itu sahaja hari ni... Esok jumpa lagi ye

Wassalam

Comments

Popular Posts