Majlis Pertunangan Amin & Shikin di Tok Beng, Kuala Terengganu

Assalamualaikum....

Macam mana nak mula ye... Dah macam memory lost nak cerita balik hari kejadian ni.... Hari Istimewa buat 2 keluarga yang bakal bersatu in sya ALLAH satu hari nanti....

Alhamdulillah dengan izin ALLAH maka 14.06.2014 majlis pertunangan adik bongsu saya Amin bersama pasangannya Shikin berjalan dengan lancar...

Saya memang dah ada di Terengganu awal sehari sebab kebetulan dah booking bilik... Pada asalnya booking bilik dekat Terengganu sebab kitaorang rushing nak balik Sepang hari tu juga tapi Husband dah plan terus jadi lain.... hahahaha... Yang ni nak habis cerita baru saya sambung balik kes ni...

Dah alang-alang kat sana saya tunjukkan husband rumah Shikin ni... Trademarknya senang sangat sebab dah pernah pergi beli keropok lekor area Tok Beng sebelum-sebelum ni.... Jalan kat area situ tunjuk la rumahnya... Jadi senang esok pagi nak agak bertolak pukul berapa...

Gambar banyak ye korang....

 Gambar tuan blog dulu la ye...
Dua-dua bambam ;P
 
 Pelamin... Kitaorang sampai terus jemput masuk rumah...
Lepas tu tuan rumah kata elok la makan dulu sebab mesti semua dah lapar....
Maka keluarlah kami makan ditempat yang disediakan...
Saya tak makan pun dihari kejadian sebab takde selera nak makan nasi...
 
 Perut kenyang maka mula la acara yang dinantikan...
Perbincangan dari pihak lelaki Paklong saya jadi wakilnya...
Manakala pihak perempuan ayahnya sendiri yang bercakap....tak pakai wakil
 
 Perbincangan bermula....
 
 Tak banyak pun perbincangan....
Tak bincang hal tarikh nikah, tak cerita berapa hantaran...
Semua diaorang serahkan pihak lelaki dan perbincangan tu kemudian...
Just tunangkan mereka je....
 
 Si Humaira berposing.... hahahaha
 
 Bakal tunang adik saya keluar dari bilik....
 
 Acara sarung cincin sebagai ikat...
 
Lagi... Sebenarnya ada babak sikit kat sini...
Umi sebak dan nangis atas pelamin tu jugak...

 :)
 
 
 
 
 
 Dan ini cincinnya.....
Cincin tunang...
Cincin risik dah sarungkan bulan 2 hari tu...
 
 Giliran Amin pula untuk disarungkan cincin tunang...
 


 
 
 
 
 
 
 Acara penutup... Tok Ayah bacakan doa...
Tok Ayah pun sebak masa baca doa dengar la suara dia tersangkut-sangkut...
Tok ayah saya yang pakai serban putih tu...
 
 Rizqin pun tak ketinggalan aminkan doa Tok Ayah a.k.a Moyang dia...
 
 Tamat la acara... Saling bermaafan jika ada terkasar bahasa dan mengguriskan perasaan ke dua-dua belah pihak...
 
 Sesi bergambar...
 
 
 
 Tak ketinggalan cinonet berdua ni....
 
 
 
 
 
 
 
 Bersama sepupu cilik saya....
Auni baru-baru ni menang perbahasan bahasa Arab peringkat negeri....
Bangganya ada sepupu macam dia.. Baru 7/8tahun... =)
 
 Sepupu cilik Shikin...
 
 
 
 
 
 
 
 Asal la muka saya ni masam je...padahal dah senyum ni...
Letih kot....
huhuhuhu...
 
 Opah saya bertudung dark coklat,
Isteri Acu (Adik Umi) tudung merah hitam
Tudung purple bakal adik ipar saya yang no. 2
Si tecit yang tudung pick anak acu saya - Husna
Auni atas riba Jihan
Umi saya la sorang lagi tu...
 
Ok... Semua nak balik dah...
Adik saya yang number 2 tu kat belakang tu... Baju dark coklat...


Ok tu je la..... Ops lupa... Sambung balik cerita kat atas tu.... Kitaorang tak rushing balik Sepang dah... Kitaorang makan angin balik rumah Opah semula... Hari Ahad baru balik Sepang dan yang bestnya jalan tak jem langsung.... Syoknya.....

Abah takut jem dekat Gombak dia suruh Afiq jalan dulu dari Bentong sebab dia je tahu laluan jalan lama tembus ke KL.... Sunyi kot jalan tu tapi best sebab sejuk.....

Ok la sampai sini saja... Sabtu ni majlis merisik adik lelaki saya yang no 2 pula... Anyway doakan adik-adik saya panjang jodoh mereka.... amen

Thank you baca blog tak seberapa ni...

Wassalam...

Comments

Popular Posts