Trimester 1 - Bulan Pertama

Assalamualaikum.......

Alhamdulillah saya telah di sahkan hamil.... Tak pasti lagi berapa bulan tapi agakkan saya mungkin dalam sebulan lebih kehamilan....

Macam mana saya tahu saya hamil?

- melalui ujian air kencing... tapi antara nampak dan tidak nampak jadi belum boleh confirm lagi...
- Kemudian saya ke klinik sebab batuk teruk... Doktor minta ambil nab dan dia tanya ada rancang untuk hamil... saya jawab memang saya nak hamil dalam masa terdekat dan saya bagitahu Doktor saya dah buat ujian tapi masih samar-samar... Dia cakap takpe ambil nab dulu lepas tu kita scan.... Scan Doktor kata tak nampak lagi sebab mungkin parut ceaser dulu terhalang untuk melihat kantung baby... Dia minta buatkan ujian air kencing lagi... Lagi sekali tetap samar tapi dah makin jelas sedikit.... Whatapps adik angkat dia suruh beli yang digital...
- Pergi jalan-jalan KLIA 2 waktu rehat hari Jumaat... Cari dalam Pusrawi takde UPT digital... Cari dekat Guardian pula... Alhamdulillah lebih murah daripada farmasi lain RM26.90 Clear Blue Digital... Test... Dan hasilnya :

Alhamdulillah.....

Alhamdulillah...bila dah confirm dengan digital ni memang saya agak menjaga makan... Rizqin pun saya dah tak dukung....

Alhamdulillah takde loya sangat... Kalau batuk je baru muntah-muntah... Pening, penat belum rasa lagi tapi biasakan diri tidur awal... Cukup rehat...

Belum buat check up lagi dekat klinik kesihatan... Saya harap kehamilan yang ke-dua ni smooth je.... Lepas balik kampung nanti kita buat buku pink ye.... Saya juga berharap saya akan bersalin normal nanti... In sya ALLAH

In sya ALLAH esok akan ke Kedah balik kampung... Dalam masa seminggu ni akan ke Kedah, Kelantan dan Terengganu... Ada majlis yang kena attend... Doakan baik-baik saja untuk ibu dan baby ye....

Doakan saya ye....

Wassalam...

Comments

  1. Tahniah... tumpang gembira... harap menjangkit kat sy pulak... insyaallah. .. aminn

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya

Popular Posts