Kelab Blogger Ben Ashaari

My Lovely Friends

08 July 2014

10 Ramadhan

Assalamualaikum....

Sudah 10 Ramadhan kita menunaikan ibadah puasa.... Ada lagi 19hari ni untuk kita pulun beribadah, buat persiapan raya.... Saya belum buat apa-apa pun lagi... In sya ALLAH Sabtu atau Ahad ni la kot baru pulun kemas rumah, beli baju raya anak dan sebagainya....

Minggu pertama puasa saya melepek je.... Ada la juga buat kerja rumah hari Ahad lepas tapi siap je menyapu rumah tiba-tiba peluh sejuk keluar, rasa nak pitam, pening.... Start la muntah teruk.... Lepas Zohor saya sepatutnya plan nak pergi rumah Umi nak kirim Durian yang Pakcik suruh bagi... Tapi tak dapat pergi... Saya pergi lepas Asar, tu pun mandi basahkan kepala lama-lama baru lega sikit... Sampai rumah Umi sambung balik melepek... Dah macam kain buruk je....

Masak sepanjang bulan puasa adalah gila simple... Sampai segan nak upload gambar....hahahahaha.... Satu atau dua lauk je... Itu pun goreng-goreng takde pun berkuah kecuali yang masa betul-betul mula puasa sebab tak sampai hati tengok suami.... Lama-lama suami faham terima je la apa yang saya masak seadanya...huhuhuhu.... Semalam tak masak untuk berbuka... Pergi Bazar Ramadhan Seremban 2 je... Kat situ agak meriah juga la makanan.... Tapi agak mahal lauk-lauknya... Makan pun tak habis.... Hari ni tengok la macam mana... Ikut tekak husband... Saya takde selera sangat walaupun kalau pergi Bazar dia utamakan selera saya.... Saya main tunjuk je... Ikut dan.... Apa yang saya rasa husband saya akan makan saya tunjuk je... Dia belikan ;p

Cadangnya Sabtu Ahad ni nak masak special sikit..... Hopefully kuat la semangat nak masak untuk Husband dan untuk jiran-jiran... Belum hulur apa-apa pun lagi dekat jiran sebelah....

Lepas je berbuka saya samada kena rehat dulu baru solat atau saya akan muntahkan balik makanan berbuka semua, mandi baru solat... Maghrib tu memang solat gajah la....huhuhuhu.... Lepas tu melepek tidur awal... Sedar-sedar dengan Rizqin dan Ayah Rizqin pun tidur awal.... hahahahaha... Saya sedar-sedar cari makanan balik... Tak pun buat milo panas.... Tak pun sambung je tido balik lepas minum air masak....

Tu je la kot untuk hari ni.... Kalau rajin nanti saya bagi resepi yang saya ada masak untuk awal-awal puasa hari tu...

Doakan saya cepat sihat dan tak mabuk dah.... Jeles tengok orang makan macam-macam saya tak boleh nak makan sangat....

Puasa tahun ni banyak dekat rumah Umi je =)

Wassalam

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya