Another 20Weeks

Assalamualaikum..... Selamat Pagi...

Baru je habis meeting cerita pasal customer/tenant... Tapi biasa la cerita pasal kerja mana nak habis... Even kerja kat rumah pun takkan habis... Bak kata orang selagi tak tutup mata kerja, kerja, kerja.... Tapi saya tak... Last weekend hari tu kerja saya tidur, marah, makan... Tu aje.... Kalau mengemas rumah aku marah je si Rizqin suruh mengemas sebab barang dia yang banyak sepah.... Kadang dah tak lut dah nak marah budak tu... Rasa nak simpan semua mainan dia... Biar dia melopong takde buat apa.... Kejam no... Tapi serius letih.... Semakin letih bila selsema tak pernah surut dari awal pregnancy... Sampai satu tahap tak boleh nak tidur... Lena sekejap terjaga, lena jaga, lena jaga sampai rasa nak marah....LOL....

Semalam tak tahan ambil ubat juga tapi ye la ubat selsema kan mengantuk so effect kat baby dalam perut pun jadi kurang aktif le...Mengantuk sama... Kalau boleh tak nak makan ubat tapi terpaksa... Dah takde cara lain untuk bagi sembuh selsema.... Teruk sangat-sangat... Suara dah naik sengau....

Alhamdulillah semalam dah cukup 20minggu baby... Ada lagi 20minggu nak bersama-sama dalam rahim saya... Alhamdulillah dah rasa gerakan baby, dah rasa dia menonggek sampai senget sebelah perut.... Hopefully baby dalam rahim sihat, sempurna sifatnya....ameen

Esok scan baby, nak tahu keadaan dia macam mana kat sana... Next scan rasanya 36minggu pula tapi kena cek kat hospital nak tahu boleh bersalin normal atau c-zer lagi...hukhukhuk... Harap-harap boleh la bersalin normal... Tak cantik dah perut ada parut....

Lagi.... banyak sebenarnya nak update lagi-lagi jamuan birthday Rizqin kat sekolah... Birthday kat rumah pun ada la sikit tapi masak memang simple gile je.... Al-maklum le tak larat so buat sesimple yang boleh... Dan lebih terharunya mak mertua dari Kedah datang... Datang bukan semata-mata nak tolong saya je tau siap nak gi majlis kesyukuran Pakcik Rahim dapat pergi Haji kebetulan hari yang sama kenduri... Kesian mak mertua...Penat sampai ke tengah malam... Saya yang nak ke majlis kesyukuran tu 'ter'bersyukuran di atas katil... LENA...hukhukhuk.....

Apa-apa pun nanti saya update... Sehabis baik... Banyak gila saya tangguhkan kat sini.... Sorry sangat-sangat....

Tu je untuk hari ni...

Wassalam...

Comments

Popular Posts