Happy Birthday Rizqin Ajmal - 29 August 2014

Assalamualaikum....

Beberapa hari sebelum kejadian saya bagitahu cikgu sekolah Rizqin nak bawa Kek Birthday dekat sekolah Rizqin... Ada juga goodies bag untuk kawan sekelas dengan dia... Sebelum kejadian juga tanya Rizqin nak birthday cake apa... Dia jawab nak kek Upin & Ipin.... So menelaah la saya dekat FB Gambar Icing Upin & Ipin untuk di print sekali dengan ucapan.... Saya beli 2set... 1set untuk jamuan sekolah 1set lagi jamuan dekat rumah....

Kebetulan Hari Lahir Rizqin jatuh hari Jumaat memang sedang elok mereka berjimba dengan Kek di hari Jumaat yang mulia... Elok la lepas selesai jamuan birthday diaorang ada latihan amali solat....

Jom layan gambar pada hari kejadian.... Gambar dari Cikgu kelas dia... Siap pesan nanti ambil gambar whatapps kat saya, sebab saya tak dapat nak join kena beli barang untuk jamuan esoknya... Oh ada kejutan... Mak mertua datang untuk tolong saya masak-masak sebab saya masih mood "mabuk" lagi....

Time ni sebelum waktu rehat rasanya sebab budak kelas dia je yang ada....
Pagi tu semangat... Tunjuk kek Upin Ipin yang dia nak sangat tu.. 
Happy kemain..Siap bercerita dekat cikgu dia lagi...

Masa ni tengah nyanyikan lagu Selamat Hari Lahir... Kemain...

Sebelum potong kek....

Potong sama-sama dengan CIkgu Kelas....

Rizqin tak fokus dekat kamera... Upin Ipin je yang ditenungnya....

Dapat hadiah....

Dengan Guru Besar Taski...
Nak tahu hadiah dia kawan dia ambil.... Dapat selamatkan Pencil Box je...
Takpe la takde rezeki dan faham-faham je la budak 4-5tahun je dalam kelas tu....

Esoknya kitaorang menjemput Officemate husband, Officemate saya dan kawan-kawan yang terdekat serta jiran tetangga... Jamuan macam ni buat saya kenal jiran-jiran tapi masih tak ingat nama diaorang lagi... LOL... Husband jiran-jiran sebelah kesanun pun dia dah kenal... Aku kan penyenyap... Mak mertua pun dah tahu aku ni jenis berat mulut....heheehehehehe.... Nasib baik anak jenis ringan mulut... Habis ditanya pakcik sebelah dah makan ke belum...

Ini carrot cake versi terlebih padat... Ntah apa yang kurang pun tak sure...

Ambil gambar dengan Tok pulak... Nenek separuh je kat belakang nuh... Ni pun Paksu Rizqin yang snap kalau tak memang takde gambar langsung... Rizqin dok tengah makan Icing gambar Upin Ipin yang kecik-kecik tuh.... 

Dan dia memang tak fokus kat kamera....hehehehe... Saya pun sama...
LOL...

Buat Rizqin

"Selamat Hari Lahir yang ke-4 anak Umi... Semoga anak umi menjadi anak yang berguna di dunia dan di akhirat... Jadilah anak yang bertanggungjawab, anak yang baik, mendengar kata umi dan ayah... Anak yang soleh, anak yang menjaga solat. Anak yang tak mudah terpengaruh kepada benda yang tak baik...... Jadilah anak yang boleh dijadikan contoh yang baik buat adik-adik Rizqin nanti ye.... Umi dan Ayah sayang sangat dekat Rizqin... Jangan nakal-nakal tau... Kemas mainan lepas main tau.... "


Wassalam

Comments

Popular Posts