Jalan-jalan Shopping at Sogo & Sarah Globe

Assalamualaikum.... Selamat Pagi...

Hari Ahad baru-baru ni saya memenuhi jemputan Umi... Ajak pergi Sogo beli barang hantaran adik ke-dua saya yang bakal bernikah bulan October ni... Slumber je last-last minit cari barang hantaran... Nak pula ada dugaannya... Hari Sabtu cermin kereta belakang Abah kena pecah sebab bakal adik ipar saya pi tinggal handbag dalam tu... Nasib baik duit bawah RM20 tapi tu la IC dgn lesen la hilang... Handbag pun hilang....Dan nasib baik juga duit nak shopping tu dia tak keluarkan lagi....huhuhuhu....

Jadi Ahad tu before pergi shopping Adik saya n tunang pergi JPN buat IC dekat Purtajaya... Adik bongsu pula pergi Putrajaya juga untuk Kursus Pra-Perkahwinan so dia tak join... Dia pun nak nikah juga tapi tahun depan.... So tunggu adik no 2 dengan tunang dia dah lama dah.... So kitaorang gerak dalam pukul 11 sampai Sogo dalam 12lebih... Abah pula sakit kaki... Dia nak join tapi takut kaki dia sakit, tinggal la dia sorang-sorang kat rumah..... Oh Abah saya pernah accident masa die kerja dekat Airport Penang dulu.. Masa tu saya baru umur 10tahun...Dah 19tahun berlalu tapi kalau sakit tu datang ada sampai tak boleh nak berjalan :'(

Target barang hantaran nak beli - Jam sepasang, Handbag, Pakaian lelaki sepersalinan, Kain Pasang untuk pengantin lelaki dan perempuan, wallet dan tali pinggang.... Semua dapat kecuali Jam.... Kat Sogo tak banyak pilihan....

Kain pasang pula pergi dekat Jalan TAR... Dekat Sarah Globe.... Kebetulan masa tu ada offer kain langsir special untuk pembaca Blog Kak Moon.... So sampai Globe memang kitaorang terus ke tingkat 7.... Jumpa Kak Moon pastu pusing-pusing cari langsir yang mana berkenan... Rizqin pula macam biasa kalau ada adik ke baby ke dia dok je la kat situ main dengan adik... Kebetulan anak Kak Moon, Sarah ada... Seronok la dia menegur Baby Sarah.... Bakal adik ipar saya pula dah keletihan... Ye la dah pukul 3lebih dengan tak makan tengahari lagi.... Pusing-pusing cari barang lagi.... Saya pun dah letih sangat tapi gagahkan diri... Bukan selalu dapat shopping walaupun masa kat Sogo satu apa pun saya tak beli....

Tapi dekat Globe saya beli kain langsir untuk bilik anak bujang saya... Husband nak buat macam wall untuk kain tu.... Kita tengok la nanti macam mana hasil kreatif husband.... Oh kain langsir tu saya tak ingat harga asal berapa sebab main grab je.... Tapi lepas diskaun RM10 semeter.... Ambil 3meter.... Balik je rumah kitaorang cepat-cepat test kat dinding... Ngam-ngam dan lebih sikit... Kira ok la dengan nak jahit tepi kain tu kan.... Kak Moon kalau ada lagi semeter RM1 bagitahu ye... Nak serang lagi.... hehehehehe.....

Habis shopping dekat Globe nak dekat pukul 4petang.... Nasib baik dekat Globe ada surau so senang la.... Lepas solat Zuhur terus gerak balik... Sampai Nilai pukul 6lebih kitaorang tapau Nasi Arab dekat Az-zahra beli sedulang RM120.00.... Balik tu terus solat Asar, terus makan....Makan memang tak ingat la...Menambah-nambah adik dengan husband...ekekekeke... Lepas makan lebih kurang pukul 7 balik rumah ambil baju kerja, beg sekolah, baju sekolah Rizqin sebab nak tidur rumah Umi.... Tunggu husband pergi kerja malam saya terus balik rumah Umi... Sambung makan sikit nasi arab dan ajak Rizqin tidur....

Habis cerita shopping sampai la ke balik rumah.... Barang hantaran ada lagi tak beli macam sejadah, jam, perfume.... Perfume boleh beli kat KLIA je la... Survey harga dekat Sogo sama dengan KLIA tapi KLIA special sikit....ekekekeke....

K la tu je untuk hari ni... Sorry gambar takde... Barang hantaran memang sengaja tak nak snap... Kain langsir tak larat dah nak snap.... Penat sangat masa dah sampai Globe... Nanti dah siap deco by Mr. Husband saya akan upload gambar kain tu ye...

Wassalam

Comments

Popular Posts