Sony Xperia C3

Assalamualaikum..... Selamat Pagi...

Ingat tak saya ada review pasal phone (Yang Mana Satu) yang saya akan beli gantikan Samsung Galaxy SIII Mini saya tu....

So saya decide saya nak beli yang ini


Klik gambar untuk specifications


Saya beli online... Punya la lama nak dapat mungkin sebab pakai Credit Card 6months installment.. Kalau Bayar penuh mungkin sekejap je....

Review saya untuk phone ni....

1- Bateri dia... Tahan 1hari lebih... Maksud charge malam dan guna pagi sampai pagi esoknya masih tinggal 40-30% lagi... So tengahari esok baru charge tu pun saya akan charge bila bateri tinggal 14% ke bawah....

2- Kamera depan dan belakang ada flash... So nak selfie tengah malam buta tak risau dah sebab camera depan ada flash... Punya la terang flash sampai sakit mata...

3- Gambar... Meh saya tempek sikit... Saya tak edit pun just letak nama blog je...


Ini betul-betul lepas dapat phone ni...
Ini camera dari Samsung Galaxy SIII Mini...


Screenshot dari Sony Xperia C3


Gambar Tuan Rumah yang memang Gedempol...


Gambar makan-makan dekat Sama Sama Hotel Ekspress,KLIA 2


Gambar bersama Kak Dura yang akan ke US
29hb ni dia akan kesana selama 2tahun...
Ambaikan muka sembab dan berpura-pura senyum tapi sebenarnya tengah menahan nafas sebab hidung tersumbat...


Amacam ok tak gambar dia... Ni semua gambar belakang.... Gambar depan.... Jap nak selfie sat... ekekekeke...


Muka terkejut tetiba ada flash...hahahaha


Muka tanpa secalit make-up even bedak pun takde...
Yang ni takde flash ye...

4- Handphone ni sama macam android yang lain... Tak habis explore lagi sebenarnya... Tapi dah berjaya hilangkan tulisan auto spelling sebab kita tulis bahasa melayu tetiba jadi omputih punya spelling kalau kena dengan maksud nak disampaikan tu takpe ni jauh bebenor bezanya...

5- Lagu ok best juga dengar tapi saya jarang guna kat sini... Anak suka la... Cuma dekat insta video tu kalau nak buka je insta video saya kena kuatkan suara baru ada suara... Tiap kali buka kena tekan volume.. Tak tahu la nape... Mungkin ada lagi yang kena update software kot... Sebab hari pertama pakai tak boleh upload dekat insta gambar hilang terus... Bila dah update software baru la nampak gambar yang kita upload tu...

Takat ni tu je la yang saya boleh bagitahu.... Sebab tak berapa explore lagi.....

Wassalam

Comments

Popular Posts