Kelab Blogger Ben Ashaari

My Lovely Friends

16 December 2014

Dah Nak Masuk Tahun Baru....

Assalamualaikum.... Selamat Pagi...

Kejap je masa berlalu dah nak habis 2014... 2015 pula bakal menjelma... Bertambah usia kita, bertambah cabaran dan bertambah pengalaman hidup kita....

Apa la azam baru ye.... Azam baru tahun 2014 pun macam takde apa... Sama je... Target nak dapat baby je yang terlaksana.... Jadi la... hahahahaha..... Baby no 3 tunggu 2tahun lagi ye.... Tu pun kalau bersalin normal... Kalau operate gak kena tunggu 3-4tahun lagi....

Tahun depan punya cabaran tak nak fikir lagi... Cumanya target tahun depan "katakan tidak makan makanan diluar/dikedai"... hehehehe.... Target masak dan bawa bekal ke tempat kerja.... Target ni bukan sahaja untuk jimatkan duit tapi untuk menjana makanan sihat terus kepada pembasaran baby yang sedang menyusu nanti.... Takde la makan makanan ber"Pak Aji" hari-hari.... Ekekeke.... Lagipun target fully BF sampai anak 2tahun..... So akan menitik beratkan soal pemakanan anak.... Kalau nak beli juga pun beli nasi putih panas-panas je la....hehehehe

Itu la target 2015... Target simpan duit pun ada... Kali ni gunakan target dengan lebih strategi... So in sya Allah akan cuba sebaiknya strategi ni.... Mungkin dapat membantu secara langsung atau tidak langsung... Harap hasil pembacaan dahulu dapat membantu... Target simpanan kali ni jangkaan 3k setahun... 3k tu termasuk duit daftar Rizqin masuk sekolah tahun 2016... Takde la menggagau nak membayar RM 1k++ untuk yuran dia tahun depan....

Nah hari cuti tahun depan... Boleh la rancang percutian korang nanti...

*Ehsan dari FB*




Hopefully tercapai la target simpanan tu.... Lagi banyak lagi baguskan.... Selama ni terus terang nak bagitahu tak dapat nak simpan langsung... Simpan je ambil simpan je ambil sebab ada benda yang terpaksa guna balik simpanan...huhuhuhu... Hopefully kali ni menjadi... ameen...

Wassalam...


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya