Aktiviti Hari Pertama Tahun Baru 2015

Assalamualaikum... Selamat Pagi...

Hari ke-dua di tahun baru 2015.... Semalam harga minyak turun tapi harga barang tak turun... Makin naik ada lah....huhuhuhuhu *pagi-pagi dah mengomel*

Hari pertama di tahun baru pada asalnya ialah mengemas almari rumah sendiri dengan toilet... Tapi berubah kepada kemas bilik sendiri dekat rumah Umi... Sebab tak lama lagi Umi akan berpindah ke Kelantan jadi sebelum bersalin ni saya nak start mengemas dan clearkan yang mana boleh clearkan... Semalam dapat buat suku je... Itu pun menimbun dah kain baju... Baju-baju yang ada dekat rumah Umi tu saya nak hantar balik Kelantan je... So bila balik sana tak payah la bawa baju banyak-banyak... Bawa baju baru sepasang dua je untuk pergi kenduri ke apa... Baju harian tak perlu bawa.... Ingat nak hantar separuh dekat rumah mak mertua... Bila fikir balik almari dalam bilik saya tu dah penuh dengan kain baju mak mertua saya so abaikan je la.... hukhukhuk....

Ini hasil mengemas di rumah Umi...


Dalam paper bag semua bawa balik rumah sendiri...
Tong biru tu akan dibawa balik Kelantan
Belakang bag coklat tu ada beg sederhana besar... 
Yang tu pun akan bawa balik Kelantan...

Yang tinggal sekarang ni dalam almari besar... Almari kecil baju saya dah simpan dalam tong besar biru tu... Baju kawin je tak lipat sebab sayang... Baju kawin saya nak bawa balik rumah saya je la... Ada 3pasang... Tengok je baju-baju tu rasa nak pakai balik... Tapi tak muat dah... hahahahaha...

Tengahari dah siap kemas... Perut dari pagi dok berbunyi padahal dah makan pagi.... Angin agaknya.... So stop mengemas dan makan tengahari... Lepas makan pun perut berbunyi lagi jadi tak sambung projek mengemas tu sebab perut dah start tak selesa... Jadi baring je sampai la husband balik dari kerja.... Husband sambung kemas sikit-sikit lepas dia makan... Saya bawa balik drawer plastik 1 *macam drawer kat tepi yang nampak mesin basuh tu* untuk simpan segala jenis tudung... Ada lagi barang nak angkut dari rumah Umi tu nanti tapi takpe kita buat slow-slow... Yang ringan-ringan mungkin masa dalam pantang boleh buat kot.... Settle kemas bilik angkut barang masuk dalam kereta terus balik rumah... Sampai rumah tak sambung kemas dah sebab tak larat sangat-sangat....

Malam husband ajak ngeteh kat luar minum air... Agaknya dia teringat Rizqin tak makan apa-apa pun dekat rumah Umi... So pergi kedai beli nasi gorang ayam untuk Rizqin, Air panas untuk kitaorg berdua... Balik je rumah saya terus tidur..... Tengah malam baru bangun solat Isyak.....


Ntah apa peel budak ni...
Tengahari buta berselubung sambil layan youtube ultraman...
Inilah pengacau no 1 saya... Lepas ni ada 2... ekekekeke
Nasib baik tak kacau sangat sebab takde barang dia...
Tengok kain pun ada lagikan kat situ... 
Belambak lagi kain baju yang ada....
huhuhuhu

Ok la tu je untuk hari ni....

Wassalam...

Comments

Popular Posts