JODOH......

Salam.....

Aku saje amik tajuk ni...memang ada berkisarkan daripada tajuk yg amik ni...JODOH...

Jodoh???
mana dtgnye jodoh...dari mana kita dpt jodoh ni n kat mana kita boleh bertemu jodoh nie....??
jawapan dia....Jodoh ALLAH yg tentukan sebab itu adalah PENCIPTA segala jodoh..bila n kat mana kita bertemu jodoh ni pon melalui ketentuanNYA...ALLAH tahu segala-galanya tentang..tingkah-laku,amalan kita,cara kita,tatacara kita semuaaaaaa DIA tahu....cume kita je yg tak tahu sape jodoh kita kan....

Jodoh???
kadang-kadang mesti korang pk setiap kali fall in love or bercinta..kita mesti ckp mgkn dia lah jodoh yg terbaik buat aku....tapi sebenarnya ada lagi baik dari tu utk kita andai org yg kita pilih tu bukan jodoh kita......Alhamdulillah aku dapat suami yg terbaik utk aku....

Jodoh???
bagi yg belum bertemu jodoh aku rasa better tak pyh la dok gatal mencarik sbb byk maksiat akan berlaku..tgk la keadaan skrg nih mcm mn...biar la kita memohon pada-NYA...mohon segala petunjuk dgn NYA....baik kita menangis dgn DIA daripada kita menangis sebab lelaki yg belum tentu lagi bakal jadi suami kita....betul tak...buang air mata je....

Jodoh???
bila dah kawen ni baru kita akan sedar yang nikmat bercinta tak sehebat nikmat bernikah...sebab bila dah bernikah ni semua tanduk akan keluar...semua yg tertutup n terselindung sebelum kawen akan terkeluar gak....hahahaha....dulu laki aku kata aku rajin tapi bila dah kawen dia kata aku 'rajin' hahhahahaha....baik punya suami....andai kita kawan sampai 10thn tapi belum phm perangai dia mmg la lepas kawen tuh terjadinya perceraian...jgn main2...mmg ramai yg mcm tu kan....jadi andai sudah bertemu jodoh n benar2 yakin itu jodoh korang dtg la rumah perempuan (bg lelaki) mintak izin nak berkawan dgn dia, klu perempuan lak cari lah lelaki yg benar-benar nakkan korang yg sanggup jumpa mak/ayah korang utk mintak izin berkawan...ecececeh mcm cerita aku lak....

Jodoh???
hmmm...nak tahu mana dtgnye jodoh utk aku??meh aku cerita....aku kenal suami aku tahun 2008...dia kenal aku tahun 2007 melalui kawan dia time tu bulan puasa n aku dgn t-shirt + sweter n seluar track tido aku gi bazar...start daripada tuh dia selidik semua pasal aku kat org yg kenal aku....tahun 2008 dia bertugas menjaga bangunan aku...segala kerosakan dlm bgnn yg aku keje ni dia akan uruskan kontraktor...dulu selamber je aku nga-nga nak mkn sarapan dgn lahapnye...mcm tak mkn setahun...dia tgk je...hari2 aku dok kilek air vitagen mcm budak sekolah tadika pon dia tgk je...n pernah sekali dia tegur dia ckp 'air vitagen lagi ke'...aku wat bongok je sbb aku mmg tak suka dia...hahahahaha....

lepas tu nak dipendekkan cerita bulan puasa 2008 kami start ber'sms'..puncanya kak derwina yg bgth dia nak berkenalan ngan aku...so aku ni mmg tak kisah kawan ngan sape2 cuma tak mo ada papa hbgn dgn mana2 lelaki...kawan2 ok je....so start situ kami kawan...pernah time aku tak sihat dia temankan aku gi UPM...beli mknn berbuka pon dia belanja n masa berbuka dia jugak yg bacakan doa...time tu mmg sejuk je hati....

lepas tu nak malam raya dia bg sms kata nak lamar aku sebagai isteri...aku tak tahu nak kata apa...bila dia call dia kata dia betul2 nak amik aku jadi isteri dia n nak jumpa mak/ayah aku...aku terkelu...sampai otak jam je time tu...aku bgth ainul,wanie tanya hal nih...last sekali aku bgth dtg la jumpa ummi n abah...biar diaorg yg wat keputusan utk aku....dia pon setuju nak dtg raya nnti...

nak tahu apa jadi???

bulan raya tu lah dia jumpa ummi n abah...masa nak mintak izin kawan ngan aku mmg la gelabah tahap giga...dia gelesah...nak ckp kemain susah..bila ingat balik mmg nak tergelak...lagi lah bila abah tekankan nak berkawan mcm mn tuh??dia kata nak berkawan n terus masuk meminang....aku senyap...dia dah luahkan....????aku????tak pengsan....biasa-biasa je...hahahaha
n akhir bulan raya aku selamat jadi tunang org walaupun tak tunang sebenarnya tapi dah jadi milik org la sbb dah kene risik ngan family dia...

sepanjang kawan mmg dia takde karenah...senang ngan dia...gaduh pon takde rupa cam nak gaduh...cam aku gaduh sorg2...cuma klu dtg angin kus-kus dia br menjadi gaduh aku tuh ngan dia...sikap aku yg agak ganas n ikut suka hati n ikut kepala nih dia mmg leh handle aku....hahaha..biasanye org mmg tak leh tahan ngan aku...

alhamdulillah lepas 5bulan ikat aku terus jadi isteri dia...dlm 5 bulan tu pon mcm-mcm yg jadi...merajuk,gaduh,ketawa,menangis,pahit,manis,masam,masin,payau semua ada....

lepas kawen hidup dah lain...kene selalu bersama...kene tolong sama2...ketawa sama2,nangis pon sama....semua kene telan sama2...susah-payah-senang semua kene hadapi bersama.....

jadi yg mencari jodoh bykkan berdoa...insyaALLAH DIA akan tolong kita...aku dulu selalu mintak cepat sampai jodoh sbb takut terjebak benda2 yg mmg tak elok sbb aku nih pon bukan baik sgt pon....huhuuhuhu....

harap cerita nih leh la menjadi dorongan,sokongan kepada yg sedang cari jodoh...insyaALLAH DIA akan tolong kita tak kira dimana jua kita ada....ALLAH pasti tolong...yakinlah dgn pertolongan NYA kerana DIA lebih mengetahui apa yg akan berlaku pada kita...

sape yg labih tahu semua ni???ALLAH...mintak lah pada DIA....k.....good luck...semoga korang bertemu jodoh yg baik utk korang...aminnn

wassalam

Comments

  1. yes akak yes.

    jodoh yang terbaik datang dari DIA. so berdoa banyak-banyak untuk yang terbaik.

    doakan adah k. (eh eh..tiba2)
    HAHAHA

    ReplyDelete
  2. yup...akak doakan adah dpt suami yg baik..yg sesuai dgn adah..amin....

    ReplyDelete
  3. alamdulillah....
    now ko sedar semuanya...moga jodoh korg sampai ke syurga...aminn...=)

    kan aku ckp, kawen sbnrnya seronok tau!ada kwn berkongsi, wlupun kita ada kwn rapat!

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya

Popular Posts