Ramadhan

Salam...

Alhamdulillah...ramadhan menjelma kembali...mggu depan insyaALLAH hari rabu kita semua ummat islam akan menunaikan ibadah puasa...hope semua ummat Islam dpt melaksanakan suruhan-NYA sebaik mgkn...

Ramadhan tahun ni bermakna buat aku sbb tahun ni aku bukan takat berpuasa berenam ngan suami n family tapi yg sama-sama berpuasa dgn kami adalah baby kecil berada dlm kandungan aku nih..so baby dah belajar berpuasa dari kandungan lagi..harapnya bila besar nanti dia rajin berpuasa selain bulan Ramadhan hendaknye....

Sekarang masih cuba menghabiskan ganti puasa..pada awal kehamilan aku tak leh berpuasa langsung walaupon mencuba 2-3 kali..alhamdulillah sejak bb dah besar dlm kandungan aku sudah boleh berpuasa semula..cuma kene slow-slow n selang-selang supaya baby boleh terima..

Hmmm...soal puasa mesti kene byk pakai duitkan..al-maklum la time berbuka mcm-mcm nak mkn tapi sampai ke tengah malam baru la mknn abih di makan...lagipun dlm keadaan aku yg mcm ni aku kene buka dgn air dulu, solat baru leh mkn berat sebab klu mkn dulu baru solat aku rasa mknn yg aku mkn tadi terasa nak kuar balik..rasa kusyuk pun kurangkan...

Terasa bulan puasa kali ni aku terlebih excited...walaupun aku tahu masa tu aku dah mengandung 9bulan tapi rasa nak sambut Ramadhan saat yg paling aku tunggu...

Sem ni sem byk assignment..mejoriti 4subjek aku amik ni semua nak kene hntr assignment tiap-tiap minggu...aku terpaksa wat kat opis sbb broadband aku bermasalah dirumah...so kene guna internet di opis sahaja la jawabnye...segala tugasan kene bwk masuk opis....

InsyaALLAH puasa kali ini aku bwk bekal dari rumah..terpaksa la masak yg sempoi-sempoi je utk aku,suami dan family...mgkn jugak klu masak yg berat-berat terpaksa serahkan pada umi sbb aku tak sempat nak masak dlm tempoh yg lama sbb kelas start kul 6.30-9.30...mggu depan sepanjang puasa mgkn suami temankan sbb dah sarat sgt..cuma waktu suami kerja malam la aku kene pergi kelas sorang-sorang...takpe la...tugas perlu di utamakan...hehehehe

Buat semua rakan-rakan saya memohon maaf andai ada yg terkecil hati, termarah anda-anda semua sebelum kita berpuasa ni kan..semoga Ramadhan kali ni kita kaut byk2 pahala ye...

k la

wassalam

Comments

Popular Posts