Nak Pindah Rumah Baru

Assalamualaikum... Selamat Petang...

Lamanya saya tak update blog saya ni kan... Biasa la kan... Balik dari kampung si Rizqin demam.. Dah elok demam si Rizqin Umi dan Abah buat makan-makan untuk officemate masing-masing.. Saya punya open house belum lagi.. Gamaknya lepas raya la kot.... Gambar belum keluarkan lagi sepenuhnya dari telefon... Gambar-gambar dekat blog ni semua dari telefon semata-mata.... Nanti saya update raya saya tu kemudian..

InsyaALLAH saya akan totally out dari rumah Umi dan Abah ke rumah sendiri.... Saya kena ready dari segi fizikal, mental dan mulut...hehehehe.... Korang pun tahu kan persediaan dari segi fizikal, mental dan mulut tu macam mana.. Kalau saya la kan :

  • Fizikal : saya kena ready uruskan rumahtangga sendiri... dah takde bantuan umi dah... hahaha
  • Mental : kena ready kuat bersabar sebab tukang sepah ada 3 orang ( Rizqin, ayah dan sendiri) dan tukang kemas adalah sendiri...maka temper akan keluar secara tidak sengaja....huhuhuhuhu (nangis)
  • Mulut : yang paling tak tahan adalah bila mulut ni akan cakap non-stop bila tengok takde sape nak toong bila tengah penat....adeh....

Kan.... bagi saya tu la.. Nanti kena kemas rumah sendiri, lipat baju, basuh baju, jemur baju, angkut baju, pendek kata nanti mesti semua sendirian berhad kena buat.... Dah terasa keletihan bila fikir semua ni tapi kalau suami membantu alahai seronok sangat dan alhamdulillah husband agak membantu juga le.. Kadang-kadang kena bebel gak...huhuhuhu...ampun....

Raya saya tahun ni best.. Sebab saya dapat anak sepupu baru.... Kiranya anak sepupu saya baru je melangsung pernikahannya pada hari raya ke-3.... Apa-apa tunggu saya upload gambarnya nanti ye....

Nak tunjuk satu gambar tapi gambar tu saya update kemudian ye....

hasil usaha masa birthday Rizqin
cantik tak?

Tu je korang ye....Thanks sudi membaca

Wassalam...

Comments

Popular Posts