Bahang Ramadhan

Assalamualaikum......

Bahang Ramadhan makin terasa....... Korang rasa tak?? Apa persiapan yang korang buat untuk sambut puasa ni? Saya belum mula lagi hari Sabtu ni InsyaAllah akan memulakan pembeliannya....hahahahaha

Dalam kepala just nak masak simple-simple je bila berbuka taknak kenyang sangat.. Cuma waktu bersahur tu kena berat sikit... Mungkin nasi la kan.... Cuma kena cari menu yang mampu membuatkan selera makan diwaktu sahur... Biasa la makan pagi-pagi memang kurang seleranya... Ada cadangan menu tak?

Kalau kat rumah umi biasanya umi buat daging rebus asam.... Rasa masam,masin dan pedas lepas tu bau bawang merah masuk dalam kuah asam lagi menambatkan selera....

So untuk rumah sendiri saya tak pasti lagi... Husband of course la suka kari.... Saya failed masak kari.... hahahaha... Dah 2kali buat masih lagi failed tapi saya belum la sampai tahap give up dan saya akan cuba sampai dapat yang sedap gila..... Kalau masak kari or berat-berat saya akan masak malam la... Time sahur just panaskan aje....

Oh semalam saya buat Ikan Patin masak tempoyak.... Jiran kasi ikan hasil memancing....Sedap betul lama tak makan ikan tempoyak ni.... Tak bau hanyir pun..... Nanti ini akan jadi salah satu menu dibulan puasa tapi tukar dari ikan kepada ayam... Ambil resepi dari kawan kolej... hehehehehe......

nak resepi klik sini
nampak tak ikan patin dok berenang-renang ketepian ;p

Oh apa lagi ye... Jangan lupa download waktu imsak dan maghrib untuk bulan ni ye... Saya baru terhegeh-hegeh nak download.. hahahaha... Baru teringat...

Tahun ni takde buat jualan kat bazar Ramadhan..... 

Ok tu je la...

Selamat Berpuasa ye kawan-kawan...

Wassalam

Comments

Popular Posts