Cerita Raya Saya.....

Assalamualaikum....

Ada orang tak nih? mihmihmih... Lama tak update ken......

Ini gambar keseluruhan raya di kampung Kelantan dan Kedah...... Moh le layan gambar dan cerita-ceritanya...

Gerak balik ke Kelantan 7Ogos hari tu... Alhamdulillah masuk je Kampung dah nak masuk waktu berbuka dan sampai depan pintu rumah TokAyah dan Opah ngam-ngam orang berbuka puasa... 7jam setengah sampai... Alhamdulillah tiada jem....

 Gambar kat rumah Toksu... Adik bongsu TokAyah....
Start tudung pink lilit tu sampai tudung purple yg ada liplap tu sepupu saya... yang tepi sekali tu umi saya...
Ada 2version sepupu iaitu peringkat dewasa dan peringkat kanak-kanak...hehehe
Sepupu mejoriti kecil-kecil lagi... Cuma kami bertujuh je dah jatuh kategori remaja dan dewasa... 
Group kami paling muda ialah 20tahun... Yang group kanak-kanak paling muda 7bulan....
Hambik ko... Jauh nau bezanya...

 Si bam bam ni anak kepada sepupu umi saya.....

 Tudung kuning ni sepupu saya nama dia Ida sebelah tu maklong saya sebelah lagi yang tudung purple tu makcik saya...wife kepada adik umi saya....

 Ini kakak kepada Ida... Yang tudung Hijau Turquoise tu yang sulung nama dia saleha sekarang peguam, Si tudung pink tu Shikin kerja kat Nissan KL...

 Ini anak-anak kepada makcik saya yang tudung purple tu....
Anak no 2 dan 4 disitu....
Pakcik saya sebiji macam anak dia yang no.4 ni... Copy Paste ok....

 Malam raya pertama kami main bunga api dan mercun...
pakcik la belikan... kitaorang habiskan termasuk le saya....hahahaha

 Mari habiskan mercun dan bunga api...

 Hasil letupan....

 Cantikkan...

 Macam-macam ada.. Yang best anak saya je main dalam rumah..
Dia takut api... So main sorang-sorang dalam rumah...
hahahaha

 Tragedi raya ke-2.... Main kejar-kejar dengan sepupu saya yang sebaya dengan dia.... Tetiba kakinya tersadung dan tersembam di tangga terkena batang hidung.... Dua-dua belah hidung berdarah terus kami ke Hospital Machang... Nasib baik takde pape basuh luka dia je....
Esoknya ada bunga-bunga demam bermula....huhuhuhu

 Nampak tak bunga samping pengantin tu...
Saya buat tau... Tengok kat youtube...hahahaha
Adik Ipar sepupu saya kawin...
Oh sebelah ayah saya ni pula ramai yang dah terlebih dewasa pula....
Cucu sulung arwah nenek saya pun umur 36tahun dan dah meninggal dunia... Anak kepada sepupu sulung saya ni pun umurnya dah 25tahun pun....

 Sebelum balik Kedah singgah Batu Melintang, Jeli pergi kenduri sepupu mak saya nikah...
Sepupu mak saya tu sebaya dengan saya ye....

 Ini pengantinnya.. Kerja TNB KL, Husband kerja Bomba kat Pahang...

 Comeikan mak cik saya ni....

 Proses Akad Nikah bermula

 Pakaikan Cool Fever badan semakin panas....

 Gambar sebelum kami balik...
TokAyah pakai baju kelabu, Opah Jubah Hitam tu... 
Umi saya pun ada.... Dengan Family Toksu dan Mak Pengantin...

Sepanjang balik ke Kedah, adik saya yang drive... Husband pula berjangkit dengan Rizqin...
Bila dah nak masuk area Kedah baru Husband drive sampai rumah....

Dua malam juga Umi, Abah dan adik-adik ada kat rumah mertua.... Tapi tak kemana sangat pun...Kerumah Pakjang dan Paklang je.... Cadangnya sebelum balik ke Sepang diaorang nak kekebun jagung paklang tapi diaorang pergi menjala ikan sudahnya tak sempat nak ke kebun.... 3.30petang baru gerak dari Kedah ke Sepang....

Jadi kami yang sampai ke kebun jagung.....

Baru lagi jagung buahkan hasil.....

 Harap-harap elok la ye... Ameen...

 Kenduri pertama yang saya pergi... 

On the way balik ke Sepang... Acara wajib ialah makan Char Kuey Teaw kat Permatang Pauh....
Ada dua tempat... tempat mula-mula pergi tak buka lagi... Malas nak tunggu kami pergi Key's Char Kuey Teaw.... Yummys....

 Kalau jeruk lada ni pedas lagi terangkat....

Yummy.... Sedap okay.. Pi try sekali....

Tu je la ye cerita raya saya.. Kami takde gambar bertiga, berdua atau bersatu... Takde... Masing-masing tak sihat dan saya pun tak berapa ada mood nak snap gambar.... Semua tak sihat.. Saya dengan husband hilang suara... Husband dah elok saya masih tak baik-baik lagi batuk....huhuhuhu... Masih bersuara rock hingga kini....

Tu je ye... Nanti kita cerita pasal Open House yang saya pergi....

Wassalam....

Comments

Popular Posts