Kelas Menghias Kek Menggunakan Buttercream

Assalamualaikum..... Selamat Petang....

Hai awak-awak semua... Sihat? Alhamdulillah kesihatan semakin baik dan pulih walaupun belum sepenuhnya baik.....

Alhamdulillah semalam saya berjaya menghadiri kelas atau kursus mendeco kek menggunakan buttercream... Hasil dan petua Chef Hajah Noraini sangat-sangat berharga.....

Saya kan tak biasa jalan jauh.. Dah la tempatnya dekat Subang Bestari, Shah Alam nun... Jadi saya memerlukan teman yang sememangnya dah pro area Shah Alam....

So saya bertemankan kawan kolej sampai disana... Alhamdulillah banyak pengalaman cuma masih perlu practice dengan lebih baik.....

Jom tengok gambar yang saya sediakan... Lama dah kan tak tengok gambar dari blog saya kan.....

 Kelas Mula... Ngam-ngam sampai... Dia sediakan nota...
Lain kali bawa tuala sendiri ye....mihmihmih

 akak-akak yang bertungkus-lumus menyiapkan hasil deco mereka... 

 Cantik-cantik decorate diaorang ni..... 

Akak yang dok pegang piping warna purple dok buat bunga ros la tu....
saya tak jadi....

 termenung nak buat bunga apa ye... Bunga ros tak lulus lagi

 Makanya jadi la bunga ini....hahahahaha

 Tengok saya sudah sememeh.... Aising bertempek kat atas meja tu bunga ros...
terjatuh....hahahaha
 
 Hampir siap

 Nak tambah apa lagi ye

 Apa ye bagi Nampak cantik lagi....

 Tambah daun pulok.... Tudung dah senget-benget.....

 Hasilnya.... Kat tepi kek tak licin lak....
 
Gambar dari FB chef....
 
 Siap hasil kami seramai 19orang...
 
 Bergambar bersama chef
 
 Mari ambil gambar kek......
 
Hasil dari Chef yang mengajar kami...


Ok tu je la takat ni... Ada tak sape-sape nak join saya pergi deco kek guna non-dairy whipping cream?

Jadual dalam Chef Noraini punya blog http://resipinoraini.blogspot.com/ kalau berminat boleh hubungi dia dan buat payment seminggu sebelum kelas...

Wassalam....

Comments

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan komen anda diruangan saya

Popular Posts