25minggu 3hari tapi.....

Assalamualaikum... Selamat Pagi....

Semalam balik awal 40minit sebelum waktu balik sebenar sebab rushing nak pergi klinik sebab dah 8hari ambil ubat... Jadi sebelum appointment dengan hospital saya nak pergi cek tengok hidung saya macam mana... Hidung still bengkak dan doktor confirmkan ada sinus dan alergik... Jadi dia suruh saya makan ubat resdung... Dah alang-alang kat klinik tu saya nak minta buat 4D scan baby....

Doktor suruh saya baring... Sayangnya tak dapat nak buat 4D untuk baby sebab mukanya tak nampak... Dia pi sorok muka pula... Gender dah tahu dan dah confirm pun.... Takpe la nama yang dah ada dalam kepala ni simpanlah dulu... Simpan untuk next baby.... ekekekeke

Baby sihat, air ketuban ok, cuma baby besar lebih 5hari but normal doktor cakap... EDD pun bertukar jadi 02.02.2015 dari 08.02.2015 dan berat sudah 870gram patut la berat perut, malas nak berjalan , kalau berjalan dah kena tinggal sebatu dari husband dan Rizqin.....

Tapi takpe sebab doktor kata normal dan sebelum ni Rizqin keluar awal so baby ni pun akan keluar awal juga la kan.... Baby keluar sama birthday dengan ayah ye nak....

Pengasuh alhamdulillah maintain pengasuh Rizqin yang dulu.... Jadi tak risau mana... Barang preparation untuk baby pun dah ada macam Pam Susu, Baby Bottle Sterilizer, Botol Susu, Stok simpan susu pakai botol susu abang dia je.... Lepas tu baru-baru ni dah order Diaper Bag, Cooler Bag, Ice Pack, Warmer, Swaddle yang ni saya beli online dekat Instagram tapi saya akan pergi ambil sendiri dekat area BBST atau Kota Warisan sebab penjualnya memang tinggal kat sini....

So sekarang ni tinggal nak beli barang macam stroller, barang harian baby, baju baru sikit sebab baju Rizqin masa baby dah lunyai... So stroller boleh beli minggu ni sebab ada sale MyDear... Patutnya kena pergi awal baru best... Tengok la hari Ahad ni macam mana... Ntah ada ke tak Stroller tu.... Barang harian nak tunggu warehouse sale Pureen... Kat situ heaven gile bila mencari barang... Target nak beli tisu basah banyak-banyak.... Sebab yang lain saya tak fikir sangat dah.... yang lain saya ambil sikit-sikit sebab dia buat pack besar macam bedak, sabun... Menda ni tahan lama dan tak guna banyak sangat....

Lagi satu set pantang saya... Dah order... Tinggal nak bayar dekat tuannya je.... Nanti saya bagitahu set pantang saya...Saya tak beli set... Saya campur-campur....

Ok la tu sahaja untuk hari ni....

Next check-up 11.11.2014 dan next 2weeks kena scan baby dan minum air gula.....

Doakan saya dan baby selamat ye....

Wassalam

Comments

Popular Posts